نمایندگان مردم در خانه ملت، دستگاه های مرتبط با قوای سه گانه کشور به‌استثنای بانکها و شرکتهای بیمه دولتی مجاز را از دریافت سود از حساب های سپرده گذاری کوتاه مدت و بلند مدت نزد بانک ها ممنوع کردند.

به گزارش جماران، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه، 2 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 97، با بند الحاقی 4 تبصره 12 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 4 تبصره 12 لایحه مذکور؛ دستگاههای مشمول ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری، مجاز به دریافت سود از حسابهای بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت) مفتوح در بانک های دولتی و غیردولتی نیستند. در اجرای این حکم بانک های دولتی و غیردولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب های دستگاه های اجرایی که فاقد قوانین و مقررات برای دریافت سود هستند، نمی باشند. بانک ها، شرکت های بیمه دولتی، صندوق ها، دانشگاه ها و هر یک از دستگاه های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه مجاز به دریافت سود می باشند، از شمول این حکم مستثنی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.