هواشناسی هشدار داده بود ولی شرکت آسمان پرواز را لغو نکرد

به گزارش جماران، باشگاه خبرنگاران نوشت:   

 یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد.

 محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس که با باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما گفت و گو کرده، تصریح کرده است که سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما باشد.

 وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.

 دامادی درباره سوء مدیریت حاکم بر هواپیمایی آسمان چنین گفته است: شکایت‌های بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.

 در سقوط یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، 65 نفر از هموطنان مان جان خود را از دست دادند. این هواپیما از تهران به یاسوج می رفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.