مرگ کاووس سیدامامی بیش از همه، فعالان محیط زیست را شوکه کرده؛ به‌ویژه اینکه پیش از اثبات اتهام‌ها، صداوسیما در همین موضوع مستندی ساخته و پخش کرده است. مستندی که حالا زمینه‌ساز شکایت وکلای خانواده سیدامامی از برنامه ٢٠:٣٠ شده است.

 

به گزارش جماران، شرق نوشت: این برنامه خانواده سیدامامی را بسیار رنجانده و وکیل خانواده به «شرق» می‌گوید: «روا نیست تا مراحل حقوقی و قانونی به اتمام نرسیده و اتهام‌ها در دادگاه مسجل نشده است، رسانه ملی تصاویری را چنین بی‌پروا به نمایش بگذارد و مواردی را مطرح کند». 

آرش کیخسروی، از وکلای خانواده کاووس سیدامامی، تأکید دارد: «بیانیه داده‌ایم و وضعیت پرونده را به‌طور کلی اعلام کرده‌ایم. اقدام صداوسیما و برنامه ٢٠:٣٠ در پخش آن برنامه خلاف نص صریح قانون است و هتک حرمت متوفی و خانواده ایشان محسوب می‌شود. این اقدام جای تأمل دارد». 

او همچنین گفته: «ما لایحه‌ای تنظیم کرده‌ایم. هنوز هیچ جرمی علیه کاووس سیدامامی به اثبات نرسیده که برای ساخت برنامه و تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی برنامه تلوزیونی تدوین شود».

سخن بروجردی صحیح نبود 
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، پیش‌تر به فارس خبر داده بود خانواده سیدامامی درخواستی برای کالبدشکافی نداشته‌‌اند و خودکشی او را تأیید کرده‌اند: «خانواده او این اتفاق را {خودکشی} پذیرفته‌اند؛ بنابراین درخواست کالبدشکافی هم نکرده‌اند».

کیخسروی نکته مطرح‌شده از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس را رد کرده و می‌گوید: «خانواده تا اینجای کار مسئله خودکشی را تأیید نکرده‌اند. چطور می‌شود هنوز نتیجه پزشکی قانونی نیامده، مسئله تأیید شود. درباره کالبدشکافی نیز حرف جناب بروجردی درست نیست. خانواده از همان ابتدا درخواست کالبدشکافی داد». او همچنین افزوده: «کالبدشکافی زیر نظر پزشکی قانونی انجام شده و حالا منتظریم نتیجه پزشکی قانونی اعلام شود».

فیلم را فقط وکلا و فرزند سیدامامی دیده‌‌اند 
کیخسروی همچنین گفته: «فیلم تنها از سوی یکی از پسران آقای سیدامامی {رامین} و وکلای ایشان رؤیت شده است و هیچ‌کس دیگری از خانواده فیلم را ندیده است». او همچنین درباره مصاحبه کامران سیدامامی با صداوسیما که گفته بود «جنازه رؤیت شده و خودکشی از طریق حلق‌آویز‌کردن کاملا مشهود است»، چنین تحلیلی دارد: «مطلع نیستیم آن مصاحبه با درخواست چه کسی انجام شده است. اینکه چه نهادی صحبت کرده و چه فردی مصاحبه را انجام داده؟». 

وکیل پرونده سیدامامی درباره مراحل پیگیری پرونده نیز این‌چنین توضیح داده: «هنوز در جریان ابعاد پرونده امنیتی نیستیم و امیدواریم این پرونده سریع‌تر در دادسرای امور جنایی مطرح شود. هنوز دلایل اینکه چرا مرحوم سیدامامی را بازداشت کرده‌‌اند و چطور با ایشان رفتار شده، برای ما مشخص نیست. تا جایی که مطلع شده‌ایم، آقای سیدامامی فردی وطن‌پرست و مؤمن بوده و دل در گرو سرزمین خود داشته است. زمان می‌خواهد تا روند امور حقوقی در دادگاه طی شود».

زیر زمین خانه پدری 
در مستند ٢٠:٣٠ مطرح شده چند خانه در منطقه دروس در اختیار سیدامامی بوده که از طریق زیرزمین به یکدیگر راه داشته‌اند. تا همین‌جای کار پیگیری ما نشان داده خانه‌های مدنظر آنها متعلق به خاندان سیدامامی (سه برادر و یک خواهر) است و بر حسب معماری بنا، زیرزمین خانه‌ها که بالطبع فامیل و از یک خانواده هستند، به یکدیگر متصل است. اما اینکه بخواهیم از این طراحی معماری برداشت جاسوسی کنیم، نکته عجیبی است.  باید منتظر ماند تا تحقیقات کامل شود و امیدواریم رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در پخش برنامه‌های آتی تا زمان اثبات اتهام‌ها صبر کرده و حال و روز خانواده آن مرحوم را هم لحاظ کنند.

او درباره اینکه اطلاعاتتان درباره اتهام جاسوسی آقای سیدامامی در چه سطحی است و چه نکاتی مطرح شده، نیز گفته: «ما هنوز پرونده امنیتی را ندیده‌ایم».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.