عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:فکر می کنم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از اهداف مهم آن توجه ویژه شده و خوب است که آغاز این سال مختص بازخوانی مجموعه برنامه ها و تکیه بر اجرای عدالت باشد که بسیار بجا و معقول خواهد بود.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر ویژه رهبر انقلاب اسلامی از وزیر امور خارجه را از جلوه های عدالت در بیانات ایشان خواند و گفت: تشکر رهبری حجت را بر کسانی که واقعا دلسوز کشور هستند تمام می کند که در گفتار، داوری ها و قضاوت ها جانب احتیاط و عدالت را رعایت کنند.

مجید انصاری روز سه شنبه درباره سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب و قدردانی ایشان از وزیر امور خارجه اظهار داشت: به نظر من یکی از جلوه های عدالت در سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب همین تشکر ویژه ای بود که از آقای ظریف کردند. ما در طی چندسال گذشته شاهد زحمات طاقت فرسا و مجاهد تیم دیپلماتیک کشور به مدیریت و محوریت آقای دکتر ظریف بودیم. ظریف پیگیر کار سختی بودند، چون عرصه مذاکره و دیپلماسی با عرصه نظامی و جنگ متفاوت است.

وی ادامه داد: در جبهه و جنگ، دشمن روبه رو است و ابزار مقاومت در برابر دشمن که اسلحه، شلیک و آتش و عملیات نظامی است، مشخص است اما در عرصه دیپلماتیک ممکن است همان دشمن یا دشمنی غدارتر از دشمنان نظامی رودر رو نشسته باشد ولی ابزار غلبه بر او همان دانش حقوقی، تحمل، صبوری، هوشمندی و زیرکی و در عین حال شجاعت، جسارت و انقلابی گری است که کاری پیچیده را می طلبد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: من بارها و بارها شاهد بودم که دکتر ظریف در گزارشاتی که درباره مذاکرات برجام یا دیگر سفرهای خارجی در هیات دولت ارایه می داد، نشان می داد که وی با قدرت و اعتماد به نفس از حقوق مردم در برابر زیاده خواهی، بدعهدی، گردن کشی و گردن کلفتی برخی از قدرت ها ایستاده بود و از عزت و کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده بود، ولی شرایط مذاکرات به گونه ای بود که وی نمی توانست جزییات مطالب را مطرح کند.

وی گفت: یکی از مظلومیت های عرصه دیپلماسی همین است که گاهی دیپلمات ها، بخصوص وزیر امورخارجه بخاطر معذورت و محدودیت ها و رعایت منافع ملی ناگزیر است خیلی از مسایل را بیان نکنند و ممکن است در اذهان برخی از افراد ساده لوح و بی اطلاع از اقتضائات دیپلماسی ، متهم به سازشکاری و ترس و وادادگی شود که اینگونه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی که در جریان فعالیت های دیپلماتیک کشور قرار دارند، نوعا گزارشات سفرها و مذاکرات دکتر ظریف با مقامات کشورهای مختلف را بلافاصله و یا با فاصله اندک از برگشت توسط وی، به ایشان ارایه می شود.

انصاری خاطرنشان کرد: به نظرم تشکر رهبری حجت را بر کسانی که واقعا غرضی ندارند و دلسوز کشور هستند تمام می کند که در گفتار، داوری ها و قضاوت ها جانب احتیاط و عدالت را رعایت کنند و زحمت خدمتگزاران مردم و انقلاب را کم جلوه ندهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از اظهارات خود در زمینه عدالت گفت: فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب تحلیلی از بخش ها و قسمت های مختلف کشور و انقلاب اسلامی در آرمان ها، اهداف و عملکردها، توفیق ها و کاستی ها و هم تاکیدی بر بایدهای محوری بود که در راس آن عدالت هست.

وی افزود: حقیقت این است که عدالت هدف بنیادین همه نهضت ها و حرکت های انبیاء است و روح دین و مدیریت دینی در عدالت تجلی پیدا می کند و به میزانی که در جامعه عدالت تحقق پیدا کند، آن جامعه، شاخص های جامعه توحیدی و جامعه اسلامی نزدیک تر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی صحبت از عدالت می شود، گرچه عدالت اقتصادی و ایجاد فرصت های برابر و عادلانه برای همه در راس برنامه های عدالت است، اما عدالت را صرفا نمی شود در عدالت اقتصادی خلاصه کرد، بلکه عدالت شامل همه عرصه های جامعه اعم از عدالت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و مدیریتی بوده که همه جلوه هایی از عدالت است و فقط در زندگی اجتماعی خلاصه نمی شود بلکه در زندگی فردی و خانوادگی هم باید عدالت موج بزند.

وی ادامه داد: در حقیقت، عدالت روح حاکم بر زندگی فرد، خانواده و جامعه اسلامی است به همین سبب ما در روایاتی از پیامبر اکرم (ص) که درباره برنامه های اصلاحی امام زمان (عج) است، می فرمایند، 'نتیجه اقدامات جامع و کلی امام زمان(عج) این است که پهنه زمین از عدل و قسط پر می شود همانگونه که از ظلم و جور پر شده است'. البته ظلم و جور فقط در عرصه اقتصاد نیست بلکه ممکن است در زمینه ها و عرصه های مختلف باشد.

انصاری خاطر نشان کرد: مسئله عدالت، مسئله ای بسیار مهمی است که نظام ما بخاطر آن شکل گرفته و بخاطر مبارزه با بی عدالتی ها و ظلم ها مردم و امام (ره) قیام کردند و از آن جهت، تعبیری که رهبر معظم انقلاب داشتند که در این حوزه توفیق کافی دست پیدا نکردیم و از خداوند و مردم عذرخواهی کردند، به نظرم مسئله مهمی است که برای مسئولان کشور، آحاد مردم و جریان سیاسی می تواند هشدار و اولویتی برای برنامه ریزی های جدید باشد.

وی ادامه داد: در مجموع فکر می کنم فرمایشات روز گذشته ایشان می تواند مبنای گفت وگوی ملی قرار گیرد. هم درون دستگاه ها و قوای سه گانه و هم میان جریانات سیاسی، احزاب، گروه ها و آحاد مردم و اگر به موضوع عدالت اهتمام ویژه ای به دور از شعار، فرافکنی و متهم کردن یکدیگر، مصروف شود و واقعا همه درصدد باشند تا تعریف درستی از عدالت ارایه شود، شاخص های عدالت در هر حوزه ای تعریف و تبیین شود و برنامه ریزی ها برای دستیابی به شاخص های عدالت طراحی و تصمیم گیری صورت گیرد و در مرحله اجرا هم نظارت جامع و مستمری در مقوله دستیابی به شاخص های عدالت اعمال شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:فکر می کنم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از اهداف مهم آن توجه ویژه شده و خوب است که آغاز این سال مختص بازخوانی مجموعه برنامه ها و تکیه بر اجرای عدالت باشد که بسیار بجا و معقول خواهد بود.

به گزارش جماران، رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه 29 بهمن ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی استان آذربایجان شرقی، پیشرفت کشور را نتیجه مردم سالاری دینی خواندند و با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به نام «دهه پیشرفت و عدالت» خاطرنشان کردند: پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم. 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.