پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

‌رسانه‌های ژاپن مطرح کردند:

تحریم، عامل تضعیف ناوگان هوایی ایران

روزنامه ژاپن تودی نوشت: تحت تحریم های بین المللی، ناوگان هواپیماهای تجاری ایران سال هاست با چنین حوادثی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش جماران؛ رسانه های ژاپن ضمن بازتاب خبر سقوط یک هواپیمای شرکت آسمان، تحریم های چند ساله علیه کشورمان را عامل اصلی تضعیف ناوگان هوایی ایران اعلام کردند.

روزنامه ژاپن تودی در همین مورد نوشت: تحت تحریم های بین المللی، ناوگان هواپیماهای تجاری ایران سال هاست با چنین حوادثی دست و پنجه نرم می کنند.

این روزنامه می نویسد ایران پس از توافق هسته ای معروف به برجام با قدرت های جهانی در سال 2015، قرارداد خرید چندین هواپیما به ارزش ده ها میلیارد دلار را با ایرباس و بوئینگ امضا کرد این در حالی است که سیاستمداران ایالات متحده درباره فروش هواپیما به ایران ابراز نگرانی کرده اند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، همچنان در مورد توافق هسته ای ابراز نگرانی کرده است و از تصویب مجدد آن خودداری کرده است.

شبکه تلویزیونی 'ان.اچ.کی' ژاپن هم می نویسد ایران با 80 میلیون جمعیت، به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی، یکی از کشورهای دارای بازارهای هواپیمایی نا امن در جهان است.

تارنماهای نیکی، ژاپن نیوز و ژاپن تایمز هم به انعکاس خبر سقوط این هواپیما پرداخته اند.

یک هواپیمای مسافربری ایران با 60 مسافر و 6 خدمه بامداد یکشنبه در جنوب غرب کشور سقوط کرد.

این هواپیما ساعت 8 بامداد از فرودگاه مهرآباد تهران بلند شد و به سوی شهر یاسوج در جنوب غرب کشور در پرواز بود که پس از حدود 50 دقیقه پس از بلند شدن از زمین، از صفحه رادار محو شد.

پلیس لاشه این هواپیما را در منطقه ای کوهستانی در حدود 20 کیلومتری یاسوج یافت.

یکی از مسئولان این شرکت هواپیمایی اعلام داشته در این حادثه همه سرنشینان جان خود را از دست دادند. 

مسئولان در حال بررسی علت حادثه هستند اما شرایط آب و هوایی نامساعد جستجوها را کند کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.