آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: اسلام می‌گوید که همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند و در برابر ظالم متحد باشند و امروز مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشد، باید روی وحدت آن‌ها کار کرد تا بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

به گزارش جماران؛ مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه هیچ‌وقت انتظار وحدت با عربستان را نداشته باشیم، گفت: هیچ زمان عربستان که نوکر آمریکا است با ما متحد نمی‌شود.

 

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار هیئت استادان هندی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به مسافرت خود به هندوستان در اوایل انقلاب اظهار داشت: بنده یک مسافرت دوماهه به این کشور داشته‌ام، به شهرهای دهلی کلکته و حیدرآباد سفر و چند شهر دیگر را از نزدیک دیده‌ام و در این شهرها در جمع دانشگاهیان سخنرانی داشته‌ام، این کشور مملکتی است که در آن دانشمندان زیادی وجود دارد و نسبت به کسانی که به این کشور می‌آیند احترام بسیاری قائل هستند.

وی افزود: در یکی از دانشگاه‌های هند که در آن زمان صحبت کردم، به دانشجویان این کشور گفتم که بسیاری از علوم به زبان عربی است، با مراجعه به هرکدام از علوم مشاهده می‌شود که اصطلاحات این زبان به عربی است، این امر حاکی از آن است که هر جا علم می‌بینیم از قرآن کریم نشأت گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علوم اسلامی با توحید و قرآن همراه بوده است، ادامه داد: یکی از مصیبت‌هایی که غرب برای علوم و دانشگاه‌ها به وجود آورده این است که سعی کرده‌اند علوم اسلامی را از مسلمانان و قرآن کریم جدا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: در کل دنیا زمانی که دانشگاه و کتابخانه‌ای وجود نداشت، در کشورهای بزرگ اسلامی دانشگاه و کتابخانه‌های بزرگی بود که همگی حاکی از آن است که همه این‌ها از اسلام و مسلمانان نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه بنده و هیئت همراه در هر شهری که در هند وارد می‌شدم استقبال بی‌نظیری از ما صورت می‌گرفت، ابراز کرد: این مسئله دلیلی بر مهمان‌نوازی و صفا و صمیمیت مردم هند داشت، بر ما لازم است مجد و عظمت اسلام را دوباره زنده، احیا و عملی کنیم چراکه در اسلام علم با عمل توأم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بیانی از نهج‌البلاغه گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند هرگز در برابر ظلم به مظلومان ساکت ننشینید، یک روز در هندوستان میر حامد حسین هندی لازم دانستند که خدمت با قلم داشته باشند اما امروز نوع خدمت تغییریافته و کل دشمنان اسلام در برابر مسلمانان سوریه، بحرین و یمن قیام کرده‌اند امروز روزی نیست که علما آرام بنشینند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر وظیفه خاص مسلمانان در برابر اسلام گفت: امروز دشمنان اسلام سعی در به وجود آوردن اختلاف میان مسلمانان شده‌اند، هیچ‌وقت نباید انتظار داشته باشیم که با عربستان وحدت داشته باشیم، هیچ زمان عربستان که نوکر آمریکا است با ما متحد نمی‌شود، باید ما عملاً با یکدیگر متحد شویم و نقشه‌هایی که دشمن برای کشورهای منطقه دارد باید با قدرت خودمان این دشمنان را از بین ببریم.

وی ادامه داد: اگر ما با عربستان صلح کنیم، چگونه آمریکا اسلحه‌ها را به عربستان خواهد فروخت و عربستان چگونه ترامپ را مهمان خود خواهد کرد؟ اسلام می‌گوید که همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند و در برابر ظالم متحد باشند و امروز مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشد، باید روی وحدت آن‌ها کار کرد تا بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در ایران امام راحل و مقام معظم رهبری سعی کردند تا مردم را بیدار کرده و به حرکت درآورند و کل استکبار و استثمار را قلع‌وقمع کنیم، شما هم باید مردم هند را آگاه و بیدار کنید تا عظمت اسلام را در جهان تثبیت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.