هر کسی ناکارآمد و ناامید است باید کنار گذاشته شود. این هم که آقای روحانی منتظر باشند این افراد ناکارآمد و ناامید خودشان کنار می‌روند فکر اشتباهی است. ایشان باید خودشان عذر دولتمردان ناکارآمد و ناامید را بخواهند و از دولت خارج کنند.

به گزارش جماران؛ عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران معتقد است رئیس جمهوری باید وزرایی را که ناامید و بی انگیزه هستند از کابینه خارج کند تا کسانی جای آنان را بگیرند که برای مدیریت در این شرایط انگیزه و توانایی لازم را داشته باشند.

ناصری در این باره گفت: «شرایط کار از سال 92 به بعد به خاطر ساختار تغییریافته اقتصاد که احمدی نژاد تحویل روحانی داد بسیار سخت شد. آقای روحانی که دولت را تحویل گرفت تبعات سختی آن را نیز در نظر داشت. کسانی هم که حاضر به همکاری با دولت آقای روحانی شدند از شرایط کار آگاه بودند و می‌دانستند چه چیزی تحویل می‌گیرند و چقدر کار سخت است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: «آقایان وزرا که برخی از آنان در دولت دوازدهم هم حضور دارند در جریان بودند و می‌دانستند وضعیت چیست؛ بنابراین می‌توانستند مسئولیت نپذیرند.»

ناصری با بیان اینکه «الان نگاه‌ها متوجه شخص رئیس جمهور است» گفت: «این رئیس جمهور است که وزرا را انتخاب می‌کند. آقای روحانی بعد از 5 سال باید از عملکرد آقایان که برخی از آنها 5 سال است در دولت حضور دارند، ارزیابی داشته باشد و توانایی، چابکی، انگیزه و امیدواری آنان را بسنجد و بر اساس آن برای همکاری با آنان تصمیم گیری کند.»

عضو بنیاد باران اظهار کرد: «عملاً دولت‌های اول دولت تجربی برای هر رئیس جمهوری محسوب می‌شود؛ دولت دوم آقای خاتمی کارآمدتر از دولت اول اصلاحات بود، دولت دوم آقای هاشمی هم اینطور بود. دولت دوم آقای احمدی نژاد هم با اینکه دولت متفاوتی از همه دولت‌های قبل از انقلاب بود اما متفاوت از دولت اولش بود؛ بنابراین 4 سال اول فصل خوبی است برای اینکه رئیس جمهوری بتواند به این ازیابی برسد که وزیری که سال‌ها کنار او کار کرده توانایی، امید و انگیزه دارد یا خیر.»

ناصری خاطرنشان کرد: «درست است که امروز جامعه به ناامیدی رسیده است اما باید حواسمان باشد دولتمردان که مسئولیت پذیرفتند این شرایط را می‌دانستند» تأکید کرد: «آقای روحانی باید توانایی و کارآمدی وزرا و اعضای هیات دولت ارزیابی کنند. هر کسی ناکارآمد و ناامید است باید کنار گذاشته شود. این هم که آقای روحانی منتظر باشند این افراد ناکارآمد و ناامید خودشان کنار می‌روند فکر اشتباهی است. ایشان باید خودشان عذر دولتمردان ناکارآمد و ناامید را بخواهند و از دولت خارج کنند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 862037
  • منبع: اعتماد آنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.