فرمانده سپاس قدس با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جهان اسلام، گفت: روزانه ده‌ها کودک در همین مدرسه اسلام متولد و بزرگ می‌شوند و جای خالی شهیدان را پر می‌کنند. نابودی دشمنان و جریان باطل وعده الهی است و ما به وعده الهی اطمینان داریم.

فرمانده سپاس قدس گفت: نام شهید عماد مغنیه برای دشمنان رعب‌آور و برای دوستان ایشان امیدآور بود.

به گزارش جماران؛ سردار قاسم سلیمانی از دوستان نزدیک شهید عماد مغنیه در همایش گرامی داشت یاد شهید عماد مغنیه (راز رضوان) در تهران اظهار کرد: عماد مغنیه یک اسطوره در جریان مقاومت است.

وی ادامه داد:شهادت عماد مغنیه  باعث بهت جهان شد و اندوهی عمومی را در جهان اسلام به وجود آورد.

سلیمانی در بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید  عماد مغنیه با بیان این‌که «دو عامل آرزو و اراده در شکل‌گیری شخصیت افراد موثر است»، افزود: در حقیقت این دو عامل  باعث  حرکت انسان در راه رشد  و پیروزی است و از دیگر سو این دو عامل همچنین می‌توانند باعث تزلزل انسان‌ها شود.

وی در این زمینه تصریح کرد : عماد مغنیه در جنگ چریکی  متخصص بود اما چیزی که ورای این موضوع وجود داشت و دشمنان را در برابر او ناتوان می‌کرد تعلق او بود. تعلق و آرزوی  او ماورای خاک بود. تفاوت در آرزو و تعلق بود که عماد مغنیه را از دیگر دوستان او متمایز می‌کرد.

سلیمانی درباره ویژگی‌های شخصیتی عماد مغنیه گفت: یادم هست که در جلسه‌ای حضور داشتیم، در آن جلسه تلویزیون در حال نشان دادن فیلم امام رضا (ع) بود. در آن قسمتی که هارون به امام رضا (ع) سم می‌نوشاد، عماد مغنیه ناخودآگاه متوجه پخش این سریال از تلویزیون شد. این سریال را تاکنون ندیده بود و وقتی که این صحنه را مشاهده کرد به شدت گریه کرد. آنقدر گریه کرد که تمام جلسه را منقلب کرد.

وی با بیان اینکه شکر و سپاسگزاری عماد مغنیه از خداوند به خاطر پیروزی‌ها نیز همراه با بکاء و گریه بود، اظهار کرد: او در پیروزی‌ها نیز هنگام شکر گریه می‌کرد.

سلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در بیان ویژگی‌ها و اقدامات شهید عماد مغنیه، گفت: عماد مغنیه با اقدامات خود قبل از تاسیس حزب‌الله، حزب‌الله را تاسیس کرد. او شخصیتی متواضع داشت و در روز روزها و شب‌هایی که با او بودم، ندیدم که او بخواهد پیروزی را به نام خود کند در حالی که خالق خیلی از پیروزی‌ها بود ولی هیچگاه تلاش نمی‌کرد که نقش خود را در این پیروزی‌ها برجسته کند و آن را بزرگ جلوه دهد. شهید عماد مغنیه همواره در نزدیک‌ترین مناطق متعلق به دشمن برای شناخت دشمن حضور پیدا می‌کرد. اسم عماد مغنیه در همه سازمان‌ها و مراکز مطرح بود گرچه ممکن بود خیلی‌ها او را به چهره نشناسند.

وی با اشاره به محبت و عشق عماد مغنیه به امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، گفت: اینکه گفته می‌شود عماد مغنیه فرزند امام بود تعبیر بسیار دقیقی است. او تقرب زیادی به امام (ره) و مقام معظم رهبری داشت.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: می‌خواهم مطلبی را مطرح کنم ولی نمی‌دانم که با توجه به وضعیت فعلی و درگیری‌های سیاسی چقدر مردم لبنان پذیرای این حرف باشند ولی من معتقدم آنکه خوف را در لبنان شکاند و بر ترس سیلی زد عماد مغنیه بود. او توانست جامعه لبنان را از یک جامعه شکست خورده پیوسته توسط دشمن به یک جایگاه مستقل برساند و اقدامات دشمنان علیه لبنان را متوقف کند به نحوی که لبنان در جایگاه عالی خود قرار بگیرد. شروع این روند از عماد مغنیه بود و تکمیل آن توسط حزب‌الله سربلند و رهبر عزیز آن سیدحسن نصرالله رخ داد.

این هم‌رزم و دوست قدیمی عماد مغنیه در مراسم گرامیداشت حاج رضوان که در تهران برگزار شده بود، تاکید کرد: عماد مغنیه قائد بود نه سائق. سائق از پشت می‌زند و حرکت می‌کند ولی قائد از جلو فرمان می‌دهد و حرکت می‌کند. عماد قائد بود، عماد محور اصلی عملیات‌ها بود و امکان نداشت بدون حضور خود او در صحنه عملیات، عملیاتی انجام شود. او در نزدیک‌ترین نقطه عملیات و نزدیک‌ترین نقطه حضور دشمن قرار می‌گرفت و در عملیات‌ها مشارکت و نظارت می‌کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از کادرهای بزرگ حزب‌الله در عراق، لبنان و ... تربیت‌شدگان مدرسه عماد مغنیه هستند، تصریح کرد: عماد مغنیه به موضوعات تربیتی و اعتقادی توجه ویژه‌ای داشت. ساعت‌ها با علما و افراد گوناگون صاحب‌نظر در این زمینه بحث می‌کرد و از نکات آنها یادداشت‌برداری می‌کرد و تلاش می‌کرد که نکات و دیدگاه‌های آنها را در تربیت مجاهدان به کار ببرد. او شاگردان مدرسه خود را به نحوی تربیت می‌کرد که قدرت تحمل نابرابری‌ها را داشته باشند.

سلیمانی اظهار کرد: عماد مغنیه بود که اولین بار هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را کشف کرد و تصاویر آن را آنلاین دریافت کرد و فهمید که دشمنان می‌خواهند در جنوب لبنان چه اقداماتی را انجام دهند. عملیات انصاریه که بزرگ‌ترین شکست دشمنان در آن رقم خورد ناشی از تفکر و برنامه‌ریزی او بود.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: در جنگ 33 روزه نیز با تدابیری که اندیشیده شده بود، حزب‌الله توانست با پرتاب موشک ناوچه اسرائیل را نابود کند و با این اقدام به طور کلی نیروی دریایی صهیونیست‌ها از صحنه جنگ خارج شدند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های افراد استراتژیک و دارای فهم بالا این است که پیوسته از تمام فرصت‌ها استفاده می‌کنند، تاکید کرد: عماد مغنیه از امیدها و ناامیدها، فرصت تولید می‌کرد. در مقطعی که رژیم صهیونیستی به بیروت رسیده بود و بسیاری از مردم بیروت اعم از شیعه، سنی و مسیحی آواره شده بودند با یک ابتکار عمل از سوی او طومار رژیم صهیونیستی در اوج ناامیدی که وجود داشت در هم پیچیده شد و انفجار عظیم پایگاه افسران رژیم صهیونیستی، بیروت را از آن وضعیت نجات داد. او با یک اقدام و ابتکار خود توطئه دشمن را برملاء کرد.

وی ادامه داد: وقتی که حادثه کودتا در جنوب لبنان رخ داد و نیروهای لحدی که بخشی از ارتش لبنان بودند به رژیم صهیونیستی پیوستند و صهیونیست‌ها لبنان را با کمک این نیروهای مزدور به کنترل خود در آورد، عماد مغنیه همین نگرانی و تهدید را تبدیل به فرصت کرد و از ضعف اعتقادی نیروهای لحدی استفاده کرد و کشته شدن فرماندهان برجسته این نیروها و مزدوران آنها نه تنها این نیروها را به اضمحلال کشاند بلکه صهیونیست‌ها را مجبور به خروج از جنوب لبنان کرد. بدون توجه به ملاحظات امنیتی در عملیات‌ها آنچنان دشمنان را تعقیب می‌کرد که دشمنان در بسیاری از مواقع مجبور می‌شدند عمده امکانات خود را جا بگذارند و فرار کنند.

سلیمانی تصریح کرد: عماد مغنیه پیوسته معتقد بود ما برای این‌که بتوانیم دشمنان اسلام را در همه عالم اسلامی به زانو درآوریم باید همه مناطق جهادی را به نقاط مقاومت اساسی و شکست‌ناپذیر در برابر دشمنان تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که «آورنده اولیه یاسر عرفات به ایران، عماد مغنیه بود»، گفت: او بود که با کمک فتحی شقاقی و دیگر رزمندگان مقاومت جهاد اسلامی را تاسیس کرد. عماد مغنیه دست پری در حماس داشت و تلاش‌های زیادی برای تقویت جبهه خلق برای آزادی فلسطین و حماس انجام داد. همین تفکر او بود که غزه را تبدیل به دژ تسخیرناپذیری کرد و ما اکنون می‌بینیم که دو نقطه غزه در جنوب فلسطین و همچنین لبنان در شمال فلسطین به نقطه تولید اضطراب دائمی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

سلیمانی به نقش عماد مغنیه در فروپاشی حزب بعث در لبنان و عراق اشاره کرد و گفت: از این شخصیت قدرتمند، بسیاری با عبارات بلندی یاد کرده‌اند. هیچ کس نتوانسته مغنیه را ذم (نکوهش) کند. حتی دشمنان نیز او را با عبارت‌های خود به گونه‌ای مدح کرده‌اند.

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی دشمنان برای به شهادت رساندن عماد مغنیه، اظهار کرد: بارها آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای به شهادت رساندن عماد مغنیه تلاش کردند ولی شکست خوردند، کشته شدند و مجبور شدند که از صحنه خارج شوند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: عماد مغنیه تلاش می‌کرد با کسانی که از حزب‌الله دور بودند و یا با حزب‌الله دشمنی می‌کردند صحبت کند، بحث و گفت‌وگو کند و آن‌ها را قانع کند تا حزب‌الله را در مسیری که می‌پیماید، همراهی کند و جایی که نمی‌توانست به این هدف خود دست پیدا کند می‌گفت من رضوان نیستم و عماد مغنیه هستم و با همین عبارت همه محاسبه کار خود را می‌کردند. او مثل شمشیر در موقع مناسب فرود می‌آمد و مثل یک شبح با سرعت ناپدید می‌شد.

وی با بیان این‌که «عماد مغنیه خود را ملتزم به تبعیت از حضرت آیت‌الله سیدحسن نصرالله می‌دانست»، ادامه داد: من در جایگاهی نیستم که کسی را از نظر فقهی آیت‌الله بدانم ولی سیدحسن نصرالله آیت‌الله است چون خیلی از نشانه‌ها و آیت‌های خداوند را در برابر دشمنان دارد. او آیت‌الله ایستاده در برابر دشمنان است و آیت الهی است.

فرمانده سپاس قدس ادامه داد: ممکن بود که شهید مغنیه در برابر یک موضوعی که سیدحسن نصرالله مطرح می‌کرد نظر مخالفی داشته باشد ولی خود را همواره ملتزم به اجرای دستورات و تدابیر سیدحسن نصرالله می‌دانست. بعضی وقت‌ها، هنگامی که مشاهده می‌کرد سید نگران است تا صبح با او می‌نشست و تا لبخندی بر لب او جاری نمی‌کرد و حس رضایت از او دریافت نمی‌کرد از خانه خارج نمی‌شد. او معتقد بود آنچه به لبنان اعتبار داد سیدحسن نصرالله بود.

وی سیدحسن نصرالله را سیدی عزیز و مظلوم نامید و گفت:‌ او نه تنها ناجی شیعه بود بلکه مسیحیت در لبنان نیز بقای خود را مدیون تدبیر او می‌داند. اهل سنت حامی اسلام ناب نیز او را منجی خود می‌داند و ما می‌بینیم که بسیاری از شخصیت‌های برجسته اهل تسنن از حزب‌الله جدا نمی‌شوند و این موضوع بر اساس این است که آنها تشخیص داده‌اند این جریان حق است.

سلیمانی با بیان این‌که «شهادت عماد مغنیه عالمی را ویران و عالمی را خوشحال کرد»، تصریح کرد: شهادت مغنیه عالم اسلام را در اندوه فرو برد و عالم دشمنان را خوشحال کرد.

وی با بیان این‌که «اما این نکته مهم است که اسلام دارای قدرت مولد است»، خاطرنشان کرد: گرچه عماد مغنیه یک شخصیت غیرقابل تکرار در نوع خود است اما اسلام در مدرسه خود همواره در درون خود شخصیت‌های جدیدی را تربیت کرده و می‌کند و به عالم اسلام عرضه می‌کند و این انتها به انتها نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: آن چیزی که دشمن می‌داند و باید با جدیت بماند، این است که قصاص خون عماد مغنیه و دیگر مغنیه‌ها شلیک یک موشک و کشتن یک نفر نیست. قصاص خون عماد مغنیه و تمام عمادهایی که در لبنان و فلسطین و دیگر نقاط با توطئه صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، برچیدن و برافکندن رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و اسرائیل می‌داند که این امر حتمی است. می‌داند که این اتفاق در کنار تمام تلاش‌هایی که می‌کند رخ می‌دهد.

فرمانده سپاس قدس با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جهان اسلام، گفت: روزانه ده‌ها کودک در همین مدرسه اسلام متولد و بزرگ می‌شوند و جای خالی شهیدان را پر می‌کنند. نابودی دشمنان و جریان باطل وعده الهی است و ما به وعده الهی اطمینان داریم.

وی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای نجات و بقای خودش، خاطرنشان کرد: اعمالی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد بیانگر آثار ناپایداری این رژیم است. ما این‌ها را می‌بینیم، ما این وحشت‌ها، دست و پا زدن‌های دیوانه‌بار و عملیات‌های غیرناجه را می‌بینیم، علیرغم این تلاش‌ها این رژیم پایدار نخواهد بود.  

وی با بیان این‌که «به برکت خون شهید عماد مغنیه، جهاد مغنیه و دیگر شهدای ارزشمند فلسطین، لبنان، عراق و ... امروز جبهه مقاومت از یک نقطه و منطقه محدود وسعت و گسترش پیدا کرده و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود»، تصریح کرد: ما از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در مسیری که در حال پیمودن آن هستیم توفیق دهد و ما بتوانیم قله پیروزی را تا آخر با موفقیت طی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.