نماینده مردم شادگان در مجلس با تاکید بر اینکه منشاء 80 درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است، ادامه داد: خشکی تالاب ها، دشت ها و نخلستان ها عامل شیوع ریزگردها بوده و سال ها است نسبت به تبعات و اثرات منفی ناشی از انتقال آب و کاهش دبی رودخانه کارون هشدار می دهیم اما متاسفانه به این هشدارها توجه نمی شود.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: میزان آلودگی اهواز ۷۰ برابر حد مجاز بوده و شدت گرد و غبار نفس کشیدن را برای مردم سخت کرده است.

مجید ناصری نژاد با انتقاد از اینکه میزان آلودگی اهواز به 70 برابر حد مجاز رسیده است، گفت: مدارس تعطیل است، مردم در خانه ها محبوس شده و شدت گرد و غبار نفس کشیدن را برای مردم سخت کرده و این وضعیت مردم را راهی بیمارستان ها کرده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مردم خوزستان دو دهه گرفتار ریزگرد و گرد و غبار است اما متاسفانه علی رغم تمامی پیگیری ها، تذکرات و برگزاری جلسات تاکنون اقدام عملی مناسبی برای حل این معضل اتخاذ نشده است، افزود: مردم خوزستان از وعده های تکراری و شعاری مسئولان خسته شده اند و هیچ کس به داد آنها نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه منشاء 80 درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است، ادامه داد: خشکی تالاب ها، دشت ها و نخلستان ها عامل شیوع ریزگردها بوده و سال ها است نسبت به تبعات و اثرات منفی ناشی از انتقال آب و کاهش دبی رودخانه کارون هشدار می دهیم اما متاسفانه به این هشدارها توجه نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خطر طوفان های نمکی ناشی از خشکی تالاب ها نه تنها خوزستان بلکه استان های همجوار و کشور را تهدید می کند، گفت: متاسفانه به علت خشکی تالاب ها سالانه میزان بالایی از اراضی خوزستان به کانون ریزگرد تبدیل می شود که این وضعیت خطر طوفان و ریزگردهای نمکی را افزایش می دهد.

ناصری نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات مقابله با آلودگی خوزستان بیشتر شعاری است تا اصولی  و ریشه ای، افزود: متاسفانه مهاجرت مردم خوزستان به استان های کرمان و اصفهان در حال افزایش است این در حالی است که مسئولان به دنبال انتقال آب از خوزستان به برخی استان ها هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس دهم، با یادآوری اجازه رهبری برای برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها، گفت: اگر این مبلغ صرف جلسات نشده و به صورت مدیریت شده هزینه شود می توان با آن بخشی از معضل ریزگردهای خوزستان را رفع کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، رهاسازی آب در تالاب ها و رعایت حق آبه زیست محیطی را مهمترین راهکار حل معضل ریزگردها دانست و گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و منظم نسبت به این مهم اقدام کرد و به طور قطع مقابله با این معضل نیازمند مدیریت درست است نه بودجه و تامین منابع.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 861971
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.