نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها در چارچوب اصل ۴۴قانون اساسی کردند.

به گزارش جماران؛ جلسه علنی امروز (‌ چهارشنبه 25بهمن )‌ مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور 203 نفر از نمایندگان رأس ساعت 8 و 13 دقیقه آغاز به کار کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار نشست علنی امروز را ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 97 عنوان کرد.

فروش پروژه های عمرانی که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است نیاز به مصوبه هیات وزیران ندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی فروش پروژه های عمرانی را که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است را بدون مجوز هیات وزیران در نظر گرفتند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند 12 تبصره 19 این لایحه با 159 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره آمده است: دستگاه های اجرایی مجاز به فروش پروژه موضوع این تبصره، بدون أخذ مصوبه هیأت وزیران (موضوع ماده (115) قانون محاسبات عمومی کشور) مجاز است.

همچنین نمایندگان مجلس با اخطار قانون اساسی رئیس مجلس شورای اسلامی بند یک تبصره 19 را با 168 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و تبصره به شرح زیر در بخش درآمدی اصلاح شد.

بانکهای مذکور، بر اساس شرایط و منابع تعهدشده از سوی دولت، منابع ارزی صندوق توسعه ملی در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی در قراردادهای مشارکت از مشوق مالیاتی بهره‌مند می‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت با تشویق مالیاتی درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکت موافقت کردند.

نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء (7) تبصره 19 این لایحه با 175 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی جزء (7) تبصره 19 آمده است که درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (1) و (2) بند (ث) ماده (132) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (31) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار می‌باشد.

همچنین نمایندگان با جزء (10) این تبصره نیز موافقت کردند. در این جزء آمده است که درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده مازاد درآمدهای اختصاصی خود شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت دستگاه‌های اجرایی را مجاز به استفاده مازاد  درآمدهای اختصاصی خود کردند.

نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ج) تبصره 20 این لایحه با 147 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ج) تبصره 20 آمده است که مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرائی در سقف رقم پیش‌بینی‌شده در ردیف 6- 102500 قانون بودجه سال 1397توسط همان دستگاه استفاده می‌شود.

دولت مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها در چارچوب اصل ۴۴ شد

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها در چارچوب اصل ۴۴قانون اساسی کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء 1 و 2، بند (الف) تبصره 2 این لایحه با 162 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی جزء (1) و (2) بند الف تبصره 2 آمده است که به دولت اجازه داده می شود نسبت به واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم الشرکه متعلق به دولت در چارچوب اصل 44 به استثنای موارد مندرج در اصل 83 قانون اساسی اقدام کند.

مالیات بردرآمد کارکنان سازمان تامین اجتماعی مشخص شد

نمایندگان مجلس برای رفع تبعیض مالیات بر درآمد کارکنان سازمان تامین اجتماعی را مشخص کردند.

 

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند ی تبصره 6 این لایحه با 160 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان این بند را برای رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بودند و پس از اصلاح موضوع در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین پس از اصلاح در بند (ی) تبصره 6 آمده است:سازمان امورمالیاتی کشور موظف است مالیات بردرآمد حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال های 1388 و 1389 را همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ 10 درصد محاسبه و دریافت کند.

نحوه تعیین مالیات برارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه تعیین مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول توسط سازمان امور مالیاتی را مشخص کردند.

نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ز) تبصره 6 این لایحه با 155 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند(ز) تبصره 6 آمده است که سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس موضوع بند (ب) این تبصره با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید.

شرط معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز مشخص شد

نمایندگان مجلس شرط معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز را تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 3 تبصره 6 این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی 3 تبصره 6 آمده است: در سال 1397 کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف می باشند.

سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می شود چنانچه مصارف واحدهای آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد،کل مصارف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد.

افزایش بهای آب، برق و گاز با پیشنهاد وزارت نیرو امکان پذیر است

نمایندگان مردم در خانه ملت با افزایش بهای آب، برق و گاز بر اساس پیشنهاد وزارت مربوطه و تصویب هیئت وزیران موافقت کردند.

نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی (6) تبصره 6 این لایحه با 142 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی (6) تبصره 6 آمده است که در مواردی که براساس قوانین و مقررات،اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی و حق انشعاب آنها به شرکت‌های ذیربط داده شده است، اعمال افزایش در سال 97 فقط با پیشنهاد وزارت مربوطه و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

مطهری: کمیسیون تلفیق بودجه اقدامات جدیدی برای حل مشکل ریزگرد خوزستان در نظر بگیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی بیشتر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ برای حل مشکل ریزگرد استان خوزستان شد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 گفت: با وجود شرایط نامناسب خوزستان به خاطر موضوع ریزگردها لازم است؛کمیسیون تلفیق بررسی بیشتری در این حوزه داشته باشد و اقدامات جدیدی را در نظر بگیرد.

مجلس فردا جلسه علنی ندارد/ اعلام زمان جلسه بعدی بررسی بودجه۹۷ در صحن

عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه علنی مجلس در دو نوبت چهارشنبه و عدم برگزاری جلسه در روز پنج شنبه خبر داد.

 

اکبر رنجبرزاده در توضیح برگزاری جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی لایحه بودجه سال 97، گفت: امروز چهارشنبه (25 بهمن ماه) در دو نوبت صبح و بعداز ظهر جلسات صحن علنی خواهیم داشت اما در روز پنج‌شنبه (26 بهمن ماه) مجلس نشست علنی نخواهد داشت.

گفتنی است؛ مجلس شورای اسلامی تاکنون یازده جلسه برای بررسی لایحه بودجه سال 97 برگزار کرده است که در این جلسات بخش درآمدی لایحه بررسی و تصویب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 861817
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.