حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز و پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت وحدت بین گروه های سیاسی تاکید کردند

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی در این خصوص اظهار داشت: در مورد اتحاد و وحدت ملت، امام (ره) بسیار تاکید داشتند که ملت ایران باید یکپارچه باشد و ایشان همواره وحدت ملی را دنبال می کردند. رهبر معظم انقلاب هم همواره بر این مهم تاکید دارند. 

 بازخوانی دعوت رهبر انقلاب از تشکل های روحانی برای نزدیکی مواضع / مطمئنا امروز هم رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت ملی هستند


وی ادامه داد: در مورد وحدت و همگرایی گروه های سیاسی هم رهبر معظم انقلاب علاوه بر این مکرر اظهار نظر کردند؛ به نظرم در حدود سال های 80، 83 و 84 بود که ایشان یک بار از جامعه روحانیت مبارز، یک بار از جامعه مدرسین و یک بار هم از مجمع روحانیون مبارز دعوت کردند که این مجموعه های روحانی با هم نشست برگزار تا تلاششان بر این باشد که گفت و گو و مواضعشان را به هم نزدیک کنند.
مصباحی مقدم گفت: مطمئنا امروز هم رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت ملی و خواهان این هستند که گروه های سیاسی با هم گفت و گو داشته باشند که هر چه انسجام ملی ما بالاتر رود پشتوانه مهم تری برای انقلاب ما در مقابل نقشه های شوم استکباری خواهد بود.
وی با اشاره به این که ما هم از این وحدت ملی و گفت و گوی برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها به هم استقبال می کنیم، تصریح کرد: بنای ما بر این است که هم تلاش کنیم تا اقوام مختلف ایرانی به یکدیگر نزدیک شوند که این نزدیکی موجب پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران شد و هم پیروان مذاهب مختلف در ایران روی وحدت ملی تکیه کنند و هم احزاب، گروه ها و جمعیت های سیاسی با رعایت خط قرمزهای نظام و مصالح و منافع ملی به گفت و گو با هم بپردازند و از این حرکت استقبال می کنیم.

 

تشکیل گروه هشت برای پیگیری گفت‌وگوی ملی

محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین تاکید بر لزوم انجام گفت‌وگوی ملی، گفت: جناح‌ها باید عاقل باشند و ضرورت‌ها، اهمیت‌ها و نیازهای مردم و کشور را خوب تشخیص دهند تا به جای اینکه به رفتارهای سیاسی دست بزنند اتفاق نظر کنند و جلسات کارشناسی و تخصصی تشکیل دهند تا به دولت و مجلس راهکار نشان دهند.
 
وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که جناح‌ها حضور دارند از جمله در حوزه‌های سیاسی باید دست به آگاه‌سازی زد. در حال حاضر نسل جوان ما هیچ اطلاعی از گذشته این کشور در زمان پهلوی و دستاوردهای انقلاب ندارد و اگر هم اطلاعی داشته باشد بسیار کم است. این آگاه‌سازی برعهده سیاسیون و جناح‌های مختلف است.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاده این را نمایان‌تر کرد که نیاز به گفت‌وگوی ملی و وحدت وجود دارد. باید روش‌های عملی و اجرایی برای گفت‌وگوی ملی را در پیش بگیریم تا بتوانیم مشکلات را در عمل حل کنند. طبیعتا بحث‌های سیاسی هم ذیل آن تعریف می‌شود و می‌توانیم راجع به این موضوعات هم مذاکره داشته باشیم.
 
پورمختار یادآور شد: به نظر می رسد گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است، چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است. از منافقین و سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا گروه‌هایی که به عناوین مختلف به کشورهای دیگر وابستگی دارند می‌خواهند همه معاندان و مخالفان نظام را زیر یک پرچم جمع کنند، لذا شایسته نیست که جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند و اختلاف ایجاد کنیم. ضرورت امروز ایجاب می‌کند که این کار صورت بگیرد.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد یا نه، اظهارداشت: قطعا هست. بنده جداگانه با آقایانی در مجلس و بیرون از مجلس صحبت کردم و همه به گفت‌وگوی ملی اعتقاد دارند. اما در عمل هیچ‌کس پیش قدم نمی‌شود و فعالیتی نمی‌کند بلکه بعضا بحث‌هایی مطرح می‌شود.
 
این عضو فراکسیون ولایت از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه هشت به منظور ایجاد گفت‌وگوی ملی خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر قرار است گروه هشت تشکیل شود تا جناح‌ها با هم و در کنار هم مذاکره داشته باشند. تشکیل این گروه در بیرون از مجلس مطرح است؛ اما در عمل محقق نمی شود. این گروه قرار است از طیف‌های مختلف چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا تشکیل شود تا هر طیف مواضع خودش را مطرح کند. در این گروه اگر نظرات به یکدیگر نزدیک شود چه بهتر و اگر نشود هم حداقل به حل مسائل جاری و مشترک و مشکلات کشور پرداخته می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.