وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در پرونده مرتضوی گفت: باز هم امروز مرتضوی به دادگاه نیامد.

به گزارش جماران، مجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی پس از پایان جلسه رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه دادگاه امروز خوب بود و با حوصله به مطالب ما و وکلای مرتضوی توجه شد، البته آقای مرتضوی باز هم در جلسه دادگاه حضور نداشت و فقط وکلای وی بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عدم حضور مرتضوی در دادگاه تخلف نیست؟ گفت: این موضوع را باید دادگاه تشخیص دهد که عدم حضور ایشان چه عواقبی باید برایش داشته باشد؛ علی‌القاعده در پرونده های کیفری باید خود متهم حضور داشته باشد و در پرونده های حقوقی اشکالی ندارد و می تواند وکیل حضور داشته باشد. حالا چرا ایشان نیامده را نمی دانیم.

وی افزود: ادامه جلسه به آینده موکول شد و طبق گفته رییس دادگاه در این جلسه تمام نشد؛ زیرا بعضی از مطالب دیگر هم مطرح بود که قرار شد جلسه بعدی به اسفند ماه موکول شود.

نظری خاطرنشان کرد: دادگاه تا به حال اتهام  اختلاس را وارد ندانسته و تصرف در اموال عمومی را مطرح کرده است. طبق قانون موضوع تصرف اموال عمومی شامل این است که کسی از ماشین دولتی استفاده کرده باشد ولی قصدش تملک ماشین نیست و فقط از آن استفاده کرده است ولی کسی که پول را برمیدارد و به دیگری می دهد یا خودش برمیدارد، دقیقا اختلاس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.