رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: امروز حال محیط زیست کشور خوش نیست.

 

به گزارش جماران؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت : جمهوری اسلامی ایران در 24 شاخص کارکرد زیست محیطی در میان 180 کشور جهان در پایین ترین سطح قرار دارد.

محمدرضا تابش روز جمعه در همایش روز جهانی تالاب ها در رامسر افزود: امروز حال محیط زیست کشور خوش نیست. 

وی اظهار داشت: با اینکه برنامه های مدونی در حوزه مدیریت جامع صیانت از محیط زیست در کشور صورت گرفته ، ولی روند تخریب ، تالاب ها را در سیر قهقهرایی قرار داده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت : 47 سال پیش کنوانسیون تالاب ها با عضویت 18 کشور در رامسر شکل یافت ولی اکنون تعداد تالاب های ثبت شده در فهرست این کنوانسیون از 85 تالاب به 2 هزار و 293 تالاب افزایش یافت ولی پرسش این است که ما برای حفاظت از تالاب های خودمان چه کار کرده ایم.

وی قطعه بندی زیستگاهها ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، ورود گونه های مهاجم و جلوگیری از برنامه های مشارکتی مردم نهاد را از علل نابودی تالاب ها در کشور معرفی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس کنونی و دولت برای احیای تالاب ها و صیانت از محیط زیست رویکرد مطلوبی دارند و حدود 15 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرا و مدیریت تالاب ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

وی با اظاهار این که این اعتبار بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده که جای نگرانی دارد ، افزود : امروز قوای سه گانه ، دولت و مردم باید در صیانت از محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

همایش روز جهانی تالاب ها روز جمعه با حضور رئیس سازمان محیط زیست، کارشناسان و جمعی از دوستداران محیط زیست در رامسر برگزار شد.

کنوانسیون رامسر یکی از قدیمی ترین معاهدات بین المللی محیط زیستی است که در سال 1349 با حضور 18 کشور در شهر رامسر ایران به امضا رسید و اکنون 169 عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.