دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: ما اعتقاد راسخ داریم که در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند به گفت‌وگوی بیشتر، تبادل تجربه و همکاری سازنده میان احزاب سیاسی هستیم.

محمد نبی حبیبی

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: منطقه غرب آسیا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش جمعی برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه و گسترش امنیت است.

به گزارش جماران، محمد نبی حبیبی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی که از صبح در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: بسیار مفتخر هستم که در آئین آغاز به کار بیست و نهمین نشست کمیته دایمی آیکپ و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم، حضور ارزشمند تک تک میهمانان ارجمند را از جانب خود و به نمایندگی از حزب مؤتلفه اسلامی خیر مقدم گویم.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی پس از نیم قرن حضور و فعالیت مؤثر در سپهر سیاست ایران، هم‌اکنون با ده‌ها حزب سیاسی از کشورهای متعدد جهان دارای روابط دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل بوده و پیشگام دیپلماسی حزبی در جمهوری اسلامی ایران است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بیست و نهمین نشست کمیته دایمی آیکپ فرصت ارزنده‌ای است تا مشارکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی به تبادل نظر درخصوص مهمترین مسئولیت‌های جمعی احزاب بپردازند، اظهار داشت: این اجلاس در کشوری برگزار می‌شود که از پیشگامان مردمسالاری دینی و تأسیس پارلمان در آسیا بوده و مردم آن به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان در قرن گذشته را برای دستیابی به استقلال و آزادی آفریده‌‌اند و حتی در سخت‌‌ترین شرایط، همواره مدافع و مروج صلح، دوستی و همکاری جمعی بوده و با اتکای به استعدادها و منابع داخلی مسیر رشد و توسعه و پیشرفت در زمینه‌‌‌های مختلف را پیموده است. 

حبیبی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند قادر متعال و با پشتوانه بسیار استوار مردمی خود، همواره در طول چهار دهه گذشته در میان کشورهای جهان و به خصوص غرب آسیا، از بیشترین تعداد انتخابات گوناگون و بالاترین میزان مشارکت مردم در انتخابات برخوردار بوده است. در چنین محیط سیاسی آزادانه‌‌‌ای که از آن به مردمسالاری دینی تعبیر می‌‌کنیم، احزاب در جمهوری اسلامی ایران نقش ارزنده‌‌ای در پیشرفت همه‌جانبه کشور برعهده دارند. 

وی با اشاره به تاسیس حزب موتلفه تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی همانگونه که پنجاه و چهار سال پیش به دست امام خمینی و در منزل ایشان تأسیس شد، امروز هم بر همان اصولی که ایشان برای حزب موتلفه اسلامی ترسیم فرموده‌‌اند، در مسیر پیشرفت، آبادانی و اعتلای اسلام و ایران به مسیر خود ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله ادامه خواهد داد.

دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند به گفت‌وگوی بیشتر، تبادل تجربه و همکاری سازنده میان احزاب سیاسی هستیم تا بتوانیم الگوهایی روزآمد برای تحقق زندگی بهتر مردمان کشورهایمان را فراهم آوریم. 

حبیبی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش جمعی برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه و گسترش امنیت است، خاطرنشان کرد: مردم فلسطین همچنان با اقدامات نژادپرستانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی مواجه هستند. زنان و کودکان بی‌‌پناه یمن، روز و شب در معرض بمباران وحشیانه و تحریم‌های ظالمانه رژیم سعودی قرار دارند. رهبران و اعضای احزاب کشورهایی چون افغانستان، بحرین، لبنان، عراق و پاکستان با بمب‌گذاری و حملات تروریستی جریان‌های افراط‌گرا مواجه هستند و منابع مالی سرشار حاصل از فروش نفت و دیگر منابع طبیعی به جای آنکه صرف توسعه کشورهای منطقه شود، به جیب شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی جهان سرازیر می‌شود. 

وی ادامه داد: برای تغییر این وضعیت، همه ما نیازمند تلاش بیشتر برای شکل‌گیری اراده‌ای مشترک میان احزاب آسیایی هستیم تا مسیر تاریخی راه ابریشم را به راه صلح و توسعه پایدار تبدیل کنیم و این اجلاس می‌تواند گام مهمی برای رسیدن به این نقطه امید آفرین و رو به آینده محسوب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.