نامه کروبی باید تاثیر مثبت داده باشد، چون در واقع ایشان کل حرف ها و اعتقادات خود را در نامه بیان کرده است، اگر از حصر خارج شود، بالاخره صحبتی بیش از این ندارد و به هرحال انتقاد هم آزاد است.

به گزارش جماران، علی مطهریدر حاشیه نشست علنی امروز(چهارشنبه 11 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال 97 رای آورد و در ادامه ظرف 10 روزه بررسی جزییات آن به پایان می رسد.

نایب رئیس مجلس شورای سلامی، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فعالیت کانال آمد نیوز در تلگرام و ورود مجلس به موضوع تلگرام توضیح داد: فعالیت کانال آمدنیوز و همکاری داشتن با کشورهای معاند مربوط به مسئولان امنیتی و اطلاعاتی است و آنها باید وارد شوند، در حال حاضر مجلس کاری در این زمینه نمی تواند انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: این کار از اختیارات دولت است که کدام کانال تلگرامی باز باشد کدام کانال مسدود شود،  در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه می توانند تصمیم بگیرند و نیاز به قانون جدید نداریم، از وظایف دولت است که چنین موضوعی را تشخیص دهد.

وی همچنین در خصوص حمایت از پیام رسان های داخلی بیان داشت: در این زمینه قانون داریم، اما دولت باید مقداری جدی و سریع اقدام کند تا زودتر شبکه کامل شود و مورد استفاده قرار گیرد، تا حدودی در این زمینه پیشرفت کرده اند اما هنوز کامل نشده است.

نامه کروبی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد

مطهری درادامه حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی، به سوالی درباره نامه کروبی به مقام معظم رهبری، پاسخ داد و گفت: باید تاثیر مثبت داده باشد، چون در واقع ایشان کل حرف ها و اعتقادات خود را در نامه بیان کرده است، اگر از حصر خارج شود، بالاخره صحبتی بیش از این ندارد و به هرحال انتقاد هم آزاد است.

وی تاکید کرد: به نظر من نامه کروبی به اصطلاح دلسوزانه و برای اصلاح امور بوده و باید به رفع حصر کمک کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه از این نظر که در نهایت آقای کروبی همه اعتقادات خود را بیان کرده و اگر بیرون بیاید هم همین ها را می گوید، اتفاق خوبی بود، گفت: اگر حصر رفع شود صحبت بیشتری ندارد اما باید به نامه و حرف ها توجه شود، این نشانه آزادی است و هر کسی می تواند حرف های خود را بزند.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش هایی از این نامه که به موضوع انتخابات در سال 84 پرداخته بود، بیان داشت: افرادی که در آن زمان مسئول بودند باید پاسخگو باشند، در کل ربطی به مجلس ندارد، کسانی که متهم شده اند باید جواب بدهند تا مردم حرف ها را بشنوند.

 قائل به سختگیری در حجاب نیستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعتراض به حجاب اجباری و تکرار آن، اظهار داشت: پیگیری نمی خواهد، اولا اجباری در حجاب نداریم، بسیاری از بانوان تقریبا بی حجاب هستند، کجای این اجبار است؟

مطهری همچنین تاکید کرد: اینکه 4 نفر روسری شان را هوا کنند اتفاق مهمی نیست، اساسا اگر انتقادی باشد این است که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی را ندارد، از آن طرف انتقادی نیست، الان بانوان هر طور دوست دارند بیرون می آیند، مشکل کشور ما حجاب نیست و در مجموع خانم ها  کم و بیش رعایت می کنند و ماهم قائل به سخت گیری نیستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851035
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.