معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به این‌که اطلس جمعیتی و اشتغال بانوان در استان‌های کشور تدوین و تهیه شده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه تدوین سند توسعه زن و جامعه بین استانداری یزد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضاء می‌شود.

 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت‌های مختلف در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی،گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد پست‌های مدیریتی کشور در اختیار زنان توانمند قرار می‌گیرد.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار در جریان سفر یک روزه خود به یزد در جلسه شورای اداری این استان، با اشاره به اینکه در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: حکومت‌ها بر اساس پویایی و کارکردهای مختلف ارزیابی می‌شوند.

وی انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به نسل جدید را ضروری دانست و بیان کرد: ارتباط با نسل سوم و چهارم انقلاب تغییر زاویه دید لازم دارد.

این مقام مسئول با بیان این‌که استفاده از ظرفیت جوانان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا می‌کند، تصریح کرد: مسئولان باید با وحدت رویه استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که وحدت و همدلی دست‌اندرکاران و مسئولان نظام مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، افزود: ایجاد اشتغال پایدار به منظور رفع دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های اجرایی کشور است.

ابتکار با اشاره به شکننده بودن شرایط بین‌المللی ایران، گفت: تقویت امید به زندگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از دیگر ضرورت‌های اجرایی در کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدالت جنسیتی را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: علی‌رغم بسیاری از اقدامات انجام شده در رفع تبعیض جنسیتی، متأسفانه هنوز در برخی از حوزه‌ها شاهد تبعیضات جنسیتی هستیم.

ابتکار با اشاره به این‌که اطلس جمعیتی و اشتغال بانوان در استان‌های کشور تدوین و تهیه شده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه تدوین سند توسعه زن و جامعه بین استانداری یزد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضاء می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ، حمایت از زنان سرپرست خانوار را از دیگر بخش‌های تدوین شده در سند ششم توسعه کشور عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی شده تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد از تصدی‌های مدیریتی در اختیار زنان توانمند قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: غفلت کردن از ظرفیت بانوان در سطوح مختلف از جمله کم کاری‌های حمایتی در دولت‌های گذشته بوده است.

ابتکار با بیان این که استفاده از ظرفیت زنان توانمند یکی از رویکردهای جدی دولت دوازدهم است، تأکید کرد: در سیاست گذاری اشتغال تأکید شده که همه اقشار به طور مساوی دیده شده‌اند.

وی بحث توان افزایی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه اشتغال دانست و بیان کرد: توجه به چگونگی روند توسعه اشتغال و بررسی نتایج این حوزه ضروری است.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.