عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از افرادی که نقد معصومین را جایز می‌دانند افزود: چرا نقدی که باید برای مصالح مردم باشد و در مقابل بیگانگان بکار رود، نابجا به کار می‌رود و آیا بهتر نیست بجای نقد حکومت زمان معصوم(ع) و تجویز نقد پیغمبر (ص)، به صورت جدی مجوز نقد لائیک‌ها و سکولارها را بدهیم ؟

به گزارش  جماران،  آیت‌الله مدرسی یزدی در درس خارج فقه روز گذشته خود با اشاره به مستندات متعدد قرآنی و روایتی در غیرقابل نقد بودن معصوم گفت: اگر کسی یک مقدار تعهد داشته و یا مقداری به مسائل اجتماعی توجه داشته باشد (غیرقابل نقد بودن معصوم(ع) مطلب واضح دینی و مورد قبول عامه است - چه رسد به اهل فن و متخصصین، چه رسد به اینکه آن را معکوس جلوه دهد، و در این زمینه باید به مثل این افراد نصیحت کرد که هر چه دیگران به دهنتان می‌گذارند تکرار نکنید و هر چه در گوشتان می‌خوانند باور نکنید.


 عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از افرادی که نقد معصومین را جایز می‌دانند افزود: چرا نقدی که باید برای مصالح مردم باشد و در مقابل بیگانگان بکار رود، نابجا به کار می‌رود و آیا بهتر نیست بجای نقد حکومت زمان معصوم(ع) و تجویز نقد پیغمبر (ص)، به صورت جدی مجوز نقد لائیک‌ها و سکولارها را بدهیم و در همین زمینه افکاری را که از ماورای مرزها القا می‌شود نقد کنیم.
آیت‌الله مدرسی یزدی نقد صوری و نمایشی را رد و بر اثرگذاری نقد بر اعمال و گفتار و تصمیم گیری‌ها تأکید کرد و گفت: اگر ما گوش شنوایی برای نقد داشتیم، آیا ناقدی خبیرتر، دلسوزتر و عالم‌تر از مقام معظم رهبری داریم و چقدر نصیحت‌ها و نقدهای دلسوزانه، مشفقانه و عالمانه ایشان در رفتار ما تأثیر داشته است.
وی در ادامه افزود: اگر نقدهای دلسوزانه مقام معظم رهبری تأثیر داشت، پس چرا باید ایشان در بیانات اخیر بفرمایند: پیش از اینکه علنی تذکر بدهم، تذکرات و اوقات تلخی‌ها در مجالس، خصوصی بوده است.
عضو فقهای شورای نگهبان ‌در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری واقعاً استوانه حلم، تحمل و صبر است، افزود: چرا باید ایشان تذکری را که همراه با اوقات تلخی باشد بدهند ، پس یعنی به آن تذکرات ، ترتیب اثر داده نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.