حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: کسانی که بدنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، قطعاً خلاف امید و آرامش مردم اقدام می‌کنند.

 

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش «طلبه مؤمن انقلابی»، گرامیداشت شهید نواب صفوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی در جهت امیدبخشی به مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات آنان حرکت کند، قطعاً در جهت تفکر انقلابی و مجاهدانه گام برداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسی که به جای تمرکز بر حل مشکلات، مسائل حاشیه‌ای را برجسته می‌کند و آدرس غلط می‌دهد، خلاف خواست و مطالبات اصلی مردم رفتار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات تمام شده است و باید با انسجام اجتماعی گره‌های کشور را گشود؛ تصریح کرد: نتیجه باقی ماندن برخی افراد در حال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز اگر شهید نواب صفوی در میان ما بود، جزو افسران نظام در اجرای اوامر ولی فقیه بود و در جهت خواست مردم حرکت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که با ایجاد اختلاف بدنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، قطعاً خلاف امید و آرامش مردم اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید نواب صفوی، گفت: شهید نواب صفوی یک چهره اسلام شناس، زمان شناس و با بصیرت بود و کسی بود که الفت میان قلم و شمشیر را برقرار کرد.

وی افزود: سیاست ورزی شهید نواب همراه با دیانت او بود؛ این شهید بین مجاهدان گذشته مانند شهید شیخ فضل الله نوری و شهید مدرس با مجاهدان معاصر همچون امام خمینی(ره) پیوند برقرار کرد.

وی ادامه داد: این شهید فی سبیل الله همواره در برابر استبداد داخلی، استثمار خارجی و جلوه‌های استکبار مبارزه و مجاهدت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید نواب صفوی باور داشت که دین باید در تمام شئون زندگی انسان معاصر حکم فرما باشد، ابراز کرد: ما معتقدیم دین می‌تواند پاسخ گوی تمام سؤالات زندگی انسان معاصر باشد.

وی در ادامه به تبیین شاخص‌های طلبه مؤمن و انقلابی پرداخت و عنوان کرد: سیره زندگی شهید نواب صفوی الگویی برای طلاب مؤمن و انقلابی است. این شهید در رفتار، عمل و اخلاق الگویی بسیار خوب برای جامعه ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی جامعه امروز کشور را نیازمند بازشناسی تفکر شهید نواب صفوی دانست و ابراز کرد: یک طلبه مؤمن بعد از اخلاص و دلدادگی به اسلام باید راهبردهای دین را درک کند و باور داشته باشد که تفکر نوین اسلامی در پرتوی اندیشه انقلابی محقق می‎شود.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های طلبه مؤمن و انقلابی را آشنایی با اهداف نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: جامعه اسلامی آن جامعه‌ای است که در آن فکر، اندیشه، اخلاق و عمل تماماً بر اساس فقه و آموزه‌های دینی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری سومین شاخصه طلبه مؤمن انقلابی را آشنایی به زمان معرفی و اظهار کرد: سیاسی بودن طلبه به معنای عضویت در گروه و جناح سیاسی نیست، بلکه به معنای آن است که طلبه اقتضائات زمان خود را بشناسد، وظیفه خود را در این زمان بداند و برای ایفای وظیفه وارد میدان عمل شود.

وی چهارمین شاخصه طلبه مؤمن و انقلابی را احساس مسئولیت نسبت به نیازهای انقلاب برشمرد و ابراز کرد: سه مأموریت اساسی برای طلاب علم آموزی، آشنایی مردم با آموزه‌های دینی و اجرای دین در جامعه است، در هر این سه طلاب باید با روحیه انقلابی وارد شوند و تنها از خدا در این مسیر خشیت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: یک طلبه مؤمن و انقلابی نیازهای علمی، مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را باید بشناسد، باید نسبت به مخاطرات و آسیب‌ها جامعه حساس باشد و با شناخت آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت رفع آن‌ها بکوشد.

وی با بیان اینکه تلاش برای صدور ارزش‌های انقلابی و اسلامی و بیداری ملت‌ها از دیگر وظایف پیش روی طلاب مؤمن و انقلابی است، عنوان کرد: متأسفانه برخی در کسوت روحانیت در عرصه اجتماعی نگاه سکولار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در هر عرصه‌ای نگاه به ظرفیت‌های داخلی داشتیم، آنجا حوزه پیشرفت ما بوده و هرکجا به دنبال نسخه نجات اقتصادی و... از دستان بیگانگان بوده‌ایم، حوزه شکست ما بوده است و هرکجا از نگاه انقلابی فاصله گرفتیم دچار توقف شده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 839510
  • منبع: آستان نیوز
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.