اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی آلمان) درباره بازگشت کودکانی هشدار داده است که همراه با خانواده خود به مناطق تحت نفوذ داعش رفته بودند یا در آن‌ مناطق به دنیا آمده‌اند.

 

نهادهای امنیتی آلمان نگران بازگشت حدود ۱۰۰ نفر از کودکانی هستند که خانواده‌ آن‌ها در صفوف داعش بوده‌اند. حزب سبزها خواستار اقدامات پیشگیرانه شده است.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی آلمان) درباره بازگشت کودکانی هشدار داده است که همراه با خانواده خود به مناطق تحت نفوذ داعش رفته بودند یا در آن‌ مناطق به دنیا آمده‌اند. هانس گئورگ ماسن، رئیس این اداره کودکانی را که به مناطق تحت نفوذ داعش سفر کرده‌اند، "بسیار خطرناک" طبقه‌بندی کرده و گفته است که خیلی‌از آن‌ها احتمالا به زودی به آلمان باز خواهند گشت.

منبعی که خبر بازگشت این کودکان را منتشر کرده روزنامه "دی ولت" آلمان است. بنا بر این گزارش دولت آلمان به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد گروهی از کودکان خانواده‌های تروریست‌ها در حال بازگشت به این کشور هستند. در میان آنان کودکان خردسال و نوزاد هم دیده می‌شود.

ایرینه میهالیک، کارشناس حزب سبزها این اطلاعات را ناکافی دانسته و از محتوای گزارش یاد شده، انتقاد کرده است. وی می گوید دولت به جای آنکه برای دریافت واقعیت‌های بی‌شبهه تلاش کند، به اطلاعات مبهم إتکا می‌کند.

او هم‌چنین خواستار یک برنامه اقدامات پیشگیرانه در سراسر آلمان شده است تا از افراطی شدن افراد قبل از آن که به مرحله‌ای برسند که به حملات تروریستی دست بزنند، جلوگیری شود.

هانس گئورگ ماسن در دسامبر گذشته گفته بود که به دنبال بازپس گرفتن بخش‌های بزرگی از مناطقی است که تحت تسلط داعش بودند، نهادهای امنیتی آلمان نگران بازگشت زن‌ها و بچه‌های نیروهای داعشی به آلمان هستند چون افراد داعش در تلاش‌اند که خانواده‌های خود را به مناطق امنی برسانند.

بنا بر گزارش ‌دولت آلمان که روزنامه "دی‌ولت" هم به آن استناد کرده، در سال‌های گذشته بیش از ۹۶۰ نیروی افراطی به مناطق تحت نفوذ داعش سفر کرده‌اند. این عده به مرور رو به کاهش گذاشته است به طوری که در سال ۲۰۱۴ عده کم‌تری (۳۱۰ نفر) به مناطق داعش رفتند و در سال گذشته میلادی شمار این عده تنها ۷۰ نفر بوده است.

از میان ۹۶۰ تنی که آلمان را به مقصد سوریه و عراق برای جنگ در کنار داعش طی سال‌های اخیر ترک کرده بودند، یک سوم آنها تقریبا بازگشته‌اند. این پیش‌بینی نیز می‌شود که تعدادی از آنها نیز جان خود را از دست داده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.