بن کاردین گفت: من فکر می‌کنم که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کار غلطی است؛ چراکه ما منزوی خواهیم شد در حالی‌که ایران بازیگر بد در منطقه است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند در آن صورت ما مقصر نشان داده خواهیم شد.

 

سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر این‌که «خروج آمریکا از برجام باعث منزوی شدن این کشور خواهد شد»، گفت که «تاکنون همه افرادی که مسئول اجرای برجام هستند پایبندی ایران به برجام را تایید کرده‌اند و هیچگونه انحرافی در میزان مواد هسته‌ای مجاز در ایران رخ نداده است.»

به گزارش جماران، بن کاردین سناتور ارشد دموکرات و نایب رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفت‌وگو با صدای آمریکا، گفت: من فکر می‌کنم که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کار غلطی است؛ چراکه ما منزوی خواهیم شد در حالی‌که ایران بازیگر بد در منطقه است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند در آن صورت ما مقصر نشان داده خواهیم شد. این توافق بدون تاریخ انقضا خواهد بود؛ چراکه ایران هرگز نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این توافق به بهترین نحوه ممکن اجرا می‌شود و ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

کاردین همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از سطح بازرسی‌های انجام شده از تاسیسات هسته‌ای ایران راضی هستید و این‌که آیا آژانس دسترسی لازم را برای اطمینان از عدم انحراف ایران در برنامه هسته‌ای خود دارد؟ گفت: ما یوکیو آمانو مدیرکل آژانس را به کنگره دعوت کردیم و از او به طور شخصی سوال کردیم که آیا به افزایش سطح بازرسی‌ها نیازی است یا خیر؟ او معتقد بود که همه مکان‌هایی را که باید بازرسی کند در اختیار دارد؛ بنابراین تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا خود شما این اطمینان را دارید ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است؟ گفت: تا آنجایی که به تعهدات هسته‌ای ایران مربوط است همه کسانی که مسئول اجرای این توافق هستند بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرده‌اند و تاکنون هیچ انحرافی در مواد هسته‌ای موجود در ایران رخ نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.