حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی اظهار داشت: ما خوشبختانه در اسلام رساله حقوق امام سجاد (ع) را داریم که بیش از 1300 سال پیش در پاسخ به پرسش شخصی نوشته شده و در آن 50 حق از سوی آن معصوم بیان شده است که برخی از آن موارد از جمله همان حقوق شهروندی است.

 

به گزارش جماران؛ یک عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: امیدواریم با رعایت موارد مربوط به حقوق شهروندی هم از سوی مردم و هم از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط با آن شاهد بهتر شدن وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور باشیم.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی با اشاره به زمینه‌های فرهنگی و دینی حقوق شهروندی اظهار کرد: ما خوشبختانه در اسلام رساله حقوق امام سجاد (ع) را داریم که بیش از 1300 سال پیش در پاسخ به پرسش شخصی نوشته شده و در آن 50 حق از سوی آن معصوم بیان شده است که برخی از آن موارد از جمله همان حقوق شهروندی است.

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم اجتماعی و مدنی زندگی کنیم باید این موارد را که مربوط به حقوق همسایگان، حقوق تجارت، حقوق سیاست و مواردی اینچنین است رعایت کنیم. البته در زمینه اینکه متصدی پاسداری از این حقوق که همان حقوق شهروندی است چه کسی است اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و برخی قوه قضاییه را مسوول این امر می‌دانند و برخی دیگر قوه مجریه را.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقای روحانی از سال گذشته با تعریف دستیاری به عنوان دستیار حقوق شهروندی برای رئیس‌جمهور این امر را از سوی قوه مجریه پیگیری می‌کند، اظهار کرد: اگر این موضوع به صورت خوبی برای مردم تبیین شود و به شکل درستی از سوی مسوولان اجرا شود برای جامعه مفید خواهد بود اما اگر استقبال لازم از آن صورت نگیرد و آموزش‌های لازم برای مردم انجام نشود قطعا به نتایج مشخصی نخواهد رسید.

اکرمی در پایان با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید از سوی تمامی نهادهای مربوط به آن مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت موارد مربوط به حقوق شهروندی هم از سوی مردم و هم از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط با آن شاهد بهتر شدن وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.