وزیرعلوم دولت اصلاحات تاکید کرد: ما در این شرایط حساس و پرمخاطره منطقه‌ای نیازمند حفظ ثبات و امنیت، گفت ‌وگو و تفاهم ملی هستیم و در این مسیر هم دولت و مسئولان نظام و هم نخبگان کشور باید مشارکت کنند. نباید نسبت به ادامه آشوبگری و اختلال در زندگی مردم بی‌تفاوت بود.

 

به گزارش جماران؛ مصطفی معین با اشاره به برخی تخریب‌‌ها علیه دولت با راه افتادن موجی مبنی بر اینکه از رای به روحانی پشیمانیم، اظهار داشت: این یک نوع ایجاد تزاحم و بحران‌سازی است که در تداوم بحران‌سازی‌های گذشته قرار دارد. 

وزیر علوم دولت اصلاحات درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اعتراض حق مردم است، بیان کرد: طبق قانون اساسی این حق را کلیت نظام باید به رسمیت بشناسد و در طرف مقابل، افراد معترض هم باید خواسته‌های خود را به دور از تخریب اموال عمومی، خشونت، هتک حرمت و توهین به مقدسات و هویت ملی کشورشان به صورت مدنی و آرام فریاد کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه موضع صداوسیما نسبت به دولت، بیطرفانه نیست و تریبونی برای ترویج بی‌اعتمادی، افراطی‌گری علیه دولت بوده است، افزود: تحریکات و شعارهای مخالفان دولت در مشهد که از کنترل آنها خارج شد، جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن اعتراضات سراسری ناشی از خشم‌های فروخفته مردم و احساس تحقیر جوانان در اثر بیکاری و فقر و فسادهای گسترده در ساختار کشور بود. 

معین تاکید کرد: ما در این شرایط حساس و پرمخاطره منطقه‌ای نیازمند حفظ ثبات و امنیت، گفت ‌وگو و تفاهم ملی هستیم و در این مسیر هم دولت و مسئولان نظام و هم نخبگان کشور باید مشارکت کنند. نباید نسبت به ادامه آشوبگری و اختلال در زندگی مردم بی‌تفاوت بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه چرا اصولگرایان از پیشنهاد گفت‌وگوی ملی استقبال نکردند و آیا می‌توان اینگونه برداشت کرد که ترس از  این دارند که بار دیگر فردی مانند احمدی‌نژاد از داخل آنها بیرون بیاید، بیان‌کرد: مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد!  بله این احتمال خطر وجود دارد که دوباره پوپولیست دیگری بیاید و سوار بر موج نارضایتی، احساسات و دچار عوام‌زدگی شده و بر کشوری که هنوز در حال آواربرداری از تخریب دولت گذشته است، مصیبت جدیدی وارد شود و زلزله سیاسی - اجتماعی جدیدی اتفاق افتد.

وی ادامه داد: احتمال دیگر این است که همه دلسوزان کشور از هر جناحی که باشند، منافع و امنیت ملی را در راس دغدغه‌های خود قرار دهند و این گفتمان ملی در جهت وحدت شکل گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رفتار اخیر احمدی‌نژاد بیان کرد: مواضع اخیر احمدی‌نژاد ادامه همان رفتارهای ناهنجار قبلی او است و اینگونه رفتار‌ها شاکله شخصیتی ایشان را تشکیل می‌دهد، مردم باید طرف خود را بشناسند که تا حدود زیادی می‌شناسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.