مجتبی شریعتی‌نیاسر گفت: گفت: سوار بر موج حرکت کردن راه به جایی نمی‌برد، نسل جوان باید بین سیاسی داشته باشد، باید فضا را کاملا درک کند.

 

معاون آموزشی وزارت علوم، با تاکید بر اینکه هیچ دانشگاه یا کلاس درس دانشگاهی در کشور به دلیل تجمعات غیرقانونی تعطیل یا با اخلال مواجه نشده است، گفت: نسل جوان همواره پویایی سیاسی داشته و در همه عرصه‌ها نقش دارند، شخصا باور دارم که جوانان ما باید در محیط‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ورود داشته باشند اما توجه کنند که نگرش و دیدگاه سیاسی خوب اما موج‌سواری و سیاسی‌کاری بد است.

به گزارش جماران، مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست خبری در شیراز ضمن بیان این مطلب گفت: سوار بر موج حرکت کردن راه به جایی نمی‌برد، نسل جوان باید بین سیاسی داشته باشد، باید فضا را کاملا درک کند، رهبر معظم انقلاب هم بارها بر لزوم فعال و پویا بودن دانشگاه و دانشجویان تاکید کرده‌اند، اما دانشجویان نباید کاری کنند که سیاسی‌بازی دامنشان را بگیرد.

وی گفت: امروز جامعه‌ دانشجویی در ایران پویا و فعال و سرزنده است و در عین‌ این سرزندگی و پویایی درس می‌خواند و فعالیت علمی هم دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه در خصوص صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: واژه صندلی خالی را باور ندارم، تعبیر بهتر این است که بگوییم صندلی مازاد.

وی ادامه داد: در گذشته ظرفیت‌هایی مازاد بر آنچه استاندارد بود در بعضی رشته‌محل‌ها ایجاد و باور کرده‌ایم که این ظرفیت درست دانشگاهی است.

شریعتی نیاسر تاکید کرد : برای حل این مشکل باید به نکاتی توجه کرد که اولین آن ماموریت‌گرا بودن مراکز دانشگاهی است؛ اگر مسائلی نظیر مهارتی بودن، غیرحضوری و ... بودن دانشگاه‌ها به‌عنوان یک برند، مد نظر قرار گرفته و رعایت شود، بخش اعظمی از آنچه صندلی خالی یا ظرفیت مازاد گفته می‌شود، رفع خواهد شد.

معاون وزارت علوم ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استانداردها را در تعریف و ایجاد رشته‌های مختلف رعایت کنند، بخش دیگری از ظرفیت‌های مازاد حذف می‌شود. برای این موضوع باید ظرفیت‌های کلاس، در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی رعایت شود.

شریعتی‌نیاسر همچنین خود را مدافع حذف کنکور دانست اما تاکید کرد که برای حذف کنکور باید یک فرآیند دنبال شود، زیرا این مهم نیازمند زیرساخت‌های دخیل در کنکور است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه حذف کنکور در دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری باید جداگانه بررسی و اعمال شود، گفت: سال 94 حذف کنکور دوره‌ دکترا انجام شد اما مجلس به دلایلی، مصوبه‌ای گذراند که مجددا کنکور در این دوره به حالت گذشته بازگشت؛ این نقد را ما به مجلس داریم که چرا مانع از استمرار کار شد.

شریعتی‌نیاسر اعتقاد دارد که برای حذف کنکور باید از آموزش و پرورش شروع کرد تا آموزش دانش‌آموزان از حالت آموزش چگونگی تست زدن به آموزش‌های عمیق و کیفی متمایل شده و بستر طی یک فرآیند چند ساله آماده حذف کنکور شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.