در روزهای اخیر در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده، دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است.

 

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز هم زمان با ادامه مداخله‌های واشنگتن در امور داخلی کشورمان از معترضان در ایران حمایت کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اعتراضات در برخی شهرهای کشورمان واکنش نشان داد.

وی در این پیام نوشت: ما چیز زیادی از آنچه در داخل ایران در حال روی دادن است، نمی‌دانیم اما این موضوع روشن است که اکنون، زمان متعلق به ایرانی‌ها است نه هیچ فرد دیگر.

کری در ادامه نوشت: حقوق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز و اعلام خواسته‌های‌شان امری جهانی است و دولت‌ها در همه جا باید به آن احترام بگذارند.

همچنین نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در حساب توئیتری خود پیامی منتشر و از رویدادهای اخیر کشورمان حمایت کرد.

وی در این پیام مداخله‌جویانه مدعی شد: امید و دعاهای ما با مردم کشورهایی همچون کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و به‌ویژه ایران است که از دولت‌هایی سرکوبگر رنج می‌برند. دولت ایران توسط مردم کشورش آزمایش می‌شود.

هم‌چنین ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور آمریکا که نقشی تعیین‌کننده در تصمیمات پدرش دارد به خیل مقامات آمریکایی در پشتیبانی از اعتراض‌های اخیر عده‌ای از شهروندان کشورمان پیوست.

وی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما باید در کنار مردم ایران که برای آزادی از ظلم تلاش می‌کنند، بایستیم.

به گزارش جماران، در روزهای اخیر در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده، دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.

حسن روحانی یک‌شنبه شب در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اعتراض‌ها در برخی نقاط کشور عزیزمان بوده‌ایم، گفت: این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.

رییس جمهور تاکید کرد: "حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند".

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.

وی تاکید کرد: مردم ایران بزرگ‌ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان کشور و مردم است که دولت آقای ترامپ ثابت کرده در راس این بدخواهان قراردارد.

قاسمی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملا امکان‌پذیر است.

دونالد ترامپ نیز عصر روز شنبه در چندمین توییت خود درباره اعتراض‌های مردمی در ایران نوشت: مردم ایران سرانجام فهمیدند که چگونه پول و ثروت‌شان دزدیده و صرف تروریسم می‌شود. آمریکا از نزدیک مراقب نقض حقوق بشر در ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.