طبق تجربه مصرف در بهار کمتر شده و ممکن است قیمت‌ها افت کند، اما دوباره در فصل تابستان با افزایش تقاضا، افزایش قیمت نفت پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش جماران؛ یک کارشناس اقتصادی در مورد قیمت نفت در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: پیش‌بینی من رنج ۵۵ تا ۶۵ دلار برای قیمت نفت است. البته ممکن است قیمت به ۵۰ یا ۷۰ دلار هم برسد اما متوسط قیمت بین ۵۵ تا ۶۰ دلار خواهد بود.

مرتضی بهروزی‌فر با اشاره به تمدید توافق کاهش تولید اوپک، اظهار کرد: این تمدید از ابتدای سال نو میلادی آغاز به کار کرد و هنوز اثرات آن مشخص نیست.

وی با تاکید بر این‌که بازار هنوز با مازاد عرضه روبه‌رو است، تصریح کرد: البته این مازاد عرضه به اندازه سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیست. فصل‌های زمستان و تابستان پیک مصرف است و احتمالا قیمت تا پایان زمستان و اوایل بهار افزایش پیدا کند. طبق تجربه مصرف در بهار کمتر شده و ممکن است قیمت‌ها افت کند، اما دوباره در فصل تابستان با افزایش تقاضا، افزایش قیمت نفت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در مورد پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: اگر اتفاقی نیفتد، میزان تولید آمریکا تغییری نکند و کشورهای عضو اوپک بر تعهد کاهش خود پایبند باشد، سطح متوسط قیمت‌ها در سال ۲۰۱۸ بالاتر از ۲۰۱۷ خواهد بود، زیرا سطح ذخیره‌سازی نیز کاهش پیدا کرده است.

بهروزی‌فر ادامه داد: پیش‌بینی من از قیمت نفت رنج ۵۵ تا ۶۵ دلار خواهد بود، البته ممکن است گاهی به ۷۰ دلار هم برسد، اما متوسط قیمت نفت همان ۵۵ تا ۶۵ دلار خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.