سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به ایران در دستور کار است.

به گزارش جماران ، بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر رییس‌جمهور فرانسه به ایران به تاخیر افتاده است؟‌ گفت: سفر آقای مکرون به ایران در دستور کار روابط دو کشور است. تاریخی برای این سفر تعیین نشده است به همین دلیل حتما به تاخیر نیفتاده است زیرا تاریخی برای آن مشخص نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران هم برای فرانسه پیش شرط‌هایی قائل شده است؟ افزود: هیچ شروطی در رفت و آمدها و تبادل هیات‌ها و مذاکراتی که با فرانسه داریم نه از جانب ما و نه از جانب آنها وجود ندارد. روابط دو کشور مثبت بوده و تعاملات بسیاری بین دو طرف وجود داشته و این تعاملات ادامه پیدا خواهد کرد و فکر می‌کنم صحبت از داشتن شرط و شروط برای آمدن، بحثی انحرافی است و احتمالا آنهایی که مطرح می‌کنند با نیات خاصی این موضوع را مطرح کرده و هدف خاصی را دنبال می‌کنند.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که در سه ماه اخیر شاهد موضع‌گیری‌های بسیار شدیدی از سوی مقام‌های فرانسوی در قبال ایران بوده‌ایم و همچنین تماس تلفنی شب گذشته مکرون با ملک سلمان و تاکید بر مقابله با آن چه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه ضروری خوانده شده و همچنین اتهام مکرون به حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی‌ها، ایران چه دورنمایی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای با کشورهای اروپایی داشته و و در خصوص موضوع حمایت‌های تسلیحاتی که دائما از سوی مقامات فرانسوی مطرح می‌شود چه برنامه‌ای دارد؟ خاطرنشان کرد: منابع صحبت شما کجا است؟ منبع اولیه این خبر عربستان است. ما در پاریس و سایت وزارت خارجه چیزی در خصوص گفته‌های دیشب نداریم ولی در نهایت من موافق هستم که در هفته‌های اخیر برخی سخنان نابجا و غلط همچنین غیرمنطقی از جانب برخی مقامات فرانسوی در خصوص برخی موضوعات مربوط به ایران در منطقه مطرح شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.