معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای سیاسی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با قائم مقام وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در چارچوب برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای سیاسی دیدار کرد.

به گزارش جماران، سید عباس عراقچی که برای برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای سیاسی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است، چهارشنبه با گوردومونتاین، قائم مقام وزیر اروپا و امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط دوجانبه، اجرای برجام و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

در این گفتگوها طرفین ضمن ارزیابی تحولات صورت گرفته در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای ظرفیت‌های موجود، همکاری و مشارکت دو کشور در زمینه تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و محیط زیست تاکید کردند.

معاونین وزرای امورخارجه ایران و فرانسه با ارزیابی مثبت از گفت‌وگوی منظم سیاسی، تداوم تبادل هیات‌ها و رایزنی‌های روسای جمهوری و وزرای خارجه در راستای کمک به شناخت متقابل و توسعه همکاری‌های را مهم دانستند.

عراقچی با تاکید بر ضرورت پایبندی کامل طرف‌های برجام به تعهدات خود در چارچوب این توافق و گزارش های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود، خواستار موضع شفاف و جدی‌تر اروپا در مقابل موانع اجرای برجام و اقدامات برخی کشورها در زمینه تضعیف آن شد.

قائم مقام وزیر اروپا و امورخارجه فرانسه در این دیدار با اشاره به اینکه دولت فرانسه از توسعه همکاری شرکت‌های فرانسوی با  ایران حمایت می‌کند، از افزایش 250 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور طی دو سال اخیر ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت در زمینه همکاری و روابط فرهنگی و دانشگاهی دو کشور از جمله برگزاری نخستین کمیسیون مشترک علمی و تحقیقاتی فرانسه و ایران، آمادگی فرانسه را برای توسعه این همکاری‌ها اعلام کرد.

قائم مقام وزیر خارجه فرانسه همچنین با مثبت خواندن رایزنی‌های منطقه‌ای مقامات دو کشور، نقش جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تقویت ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت دانست.

علاوه بر برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای سیاسی معاونین وزرای امورخارجه، دیدار با نیکولا دوریویه نماینده فرانسه در گروه 1+5، فیلیپ اتین، مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه و سخنرانی در موسسه فرانسوی روابط بین الملل در دستورکار سفر  سید عباس عراقچی به پاریس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.