معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران دستورات لازم را برای اقدام در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام دریافت کرده اند.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر امورخارجه ایران یک روز پس از دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: غرب آسیا بدون برجام جای بهتری نخواهد بود. اگر ترامپ می خواهد، می تواند امتحان کند.

عباس عراقچی در گفت و گو با خبرگزاری کیودوی ژاپن، آمریکا را به بدعهدی و کارشکنی در اجرای برجام متهم کرد و گفت: آنها با ایجاد فضایی مبهم عملا برخلاف نص صریح برجام عمل می کنند.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران دستورات لازم را برای اقدام در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام دریافت کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: برجام قابل مذاکره مجدد نیست و امکان بازکردن دوباره و اضافه کردن مبحثی جدید به آن وجود ندارد.

عراقچی تصریح کرد: کشمکش های داخلی آمریکا ارتباطی به ما ندارد و آنچه مهم است تمکین آنها به قراردادی است که امضا کرده اند.

وی گفت: نشست یازدهم کمیسیون مشترک ایران و 1+5 طبق توافق، در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ماه سال 1397) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.