رؤسای جمهور ایران و ترکیه به منظور مقابله با تعرض به حریم و ساحت قدس برای برگزاری نشست سران سازمان همکاری های اسلامی توافق کردند.

 

سفیر ایران در ترکیه گفت: روحانی و اردوغان به منظور مقابله با تعرض به حریم و ساحت قدس برای برگزاری نشست سران سازمان همکاری های اسلامی توافق کردند.

به گزارش جماران،️ ابراهیم طاهریان سفیر ایران در آنکارا در خصوص گفت‌وگو و توافقات انجام شده میان روسای جمهور ایران و ترکیه برای برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تعرض به حریم و ساحت قدس شریف گفت : پیرو گفت‌وگو میان روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ، توافق بسیار مناسبی برای برگزاری نشست رهبران و روسای کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی در جهت هم افزایی ، تحکیم وحدت و اتخاذ تدابیر جامع برای دفاع از اولین قبله مسلمین سرزمین قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین ، در روزهای سه شنبه ١٢ و چهارشنبه ١٣ دسامبر مطابق با ٢١و ٢٢آذر هفته آینده در استانبول با حضور کارشناسان ارشد ، وزرای خارجه و سپس روسای کشور های عضو ، مهیا شد.

سفیر ایران در آنکارا ادامه داد: این طرح و اقدام آتش افروزانه نشان داد که هر زمان میان مسلمانان جدایی و افتراق باشد، دشمن با استفاده از فرصت برای وارد آوردن ضربه کوتاهی نخواهد کرد ، بنابراین فرصت پیش رو نشان خواهد داد که مسلمانان و خصوصا رهبران کشور های اسلامی با اجماع و همدلی کامل نسبت به موضوع قدس و فلسطین یکپارچه و متحد عمل خواهند کرد . کما اینکه ملت های مسلمان در کشور های مختلف از همان بدو امر فریاد اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام خصمانه، به گوش جهانیان رساندند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.