مرعشی خاطرنشان کرد: به دستاوردهای دولت روحانی و اینکه ترکیب وزرا چگونه است فکر نکنید، شما خوشحال، مسرور و مفتخر باشید دولتی را سرکار آوردید که در شرایط امروز می‌تواند کشتی را به سرانجام مقصود برساند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: به دستاوردهای دولت روحانی و اینکه ترکیب وزرا چگونه است نباید فکر کرد، باید خوشحال بود دولتی را سرکار آوردیم که در شرایط امروز می‌تواند کشتی را به سرانجام مقصود برساند.

به گزارش جماران؛ حسین مرعشی در دومین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا برگزار شد، با ذکر خاطراتی از آیت‌الله جعفری اظهار کرد: امیدوارم آیت‌الله جعفری سایه‌شان همچنان بر سر استان کرمان باشد حال چه امام‌جمعه باشند یا نباشند. "جعفری امام‌جمعه است" و فکر نمی‌کنم بعد از ایشان کسی این مقام را به دست بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله جعفری از نجیب‌ترین علمای کرمان بودند و چند خصلت داشت که مهم‌ترین خصلت وی آزادگی بود که قابل‌ اتکا و درس گرفتن است و دومین خصلت آیت‌الله جعفری این بود که باند نداشت و با کسی عهد و اخوت نبسته بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: داشتن چنین صفاتی در آیت الله جعفری برای استان کرمان یک برکت و نعمت است و باید قدر این را دانست.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به استعفای قبل آیت الله جعفری در گذشته از سمت امام جمعه کرمان گفت: در آن موقع ایشان استعفای خود را خطاب به امام (ره) ارائه نکردند بلکه در نماز جمعه خطاب به مردم کرمان دادند.

استادار وقت کرمان گفت: در این رابطه گروه‌هایی مثل ما مخالف ایشان بودند و فکر می‌کردند آیت‌الله جعفری به‌اندازه کافی انقلابی نیست و دیگر مخالف این موضوع آقای فهیم بود که حاکم شهر وقت بود که خود می‌خواست این سمت را هم بر عهده گیرد.

وی بیان کرد: امام (ره) فرمودند که آقای جعفری استعفای خود را به من ندادند و بعد امام (ره) تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارجاع دادند.

مرعشی با تاکید بر نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در زمانی که قرار بود نماز با امامت فهیم برگزار شود با استعفای آیت‌الله جعفری مخالفت شد.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش علاقه‌مندان به کشور و نظام جمهوری اسلامی است و با تأکید بر اینکه موفقیت‌های خوبی در عرصه بین‌المللی داشتیم، افزود: برجام برگ برنده‌ای برای ایران در عرصه بین‌المللی است. در زمان دولت نهم و دهم در سازمان ملل صحبت می‌کردیم سه یا چهار کشور ما را تائید می‌کردند و برخی قدرت‌های جهانی با برخی اظهارات، اتحادی را علیه ما به وجود آورند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اما امروز ترامپ بارها و بارها می‌گوید برجام بدترین توافق تاریخ آمریکاست و درعین‌حال اختیار خروج آمریکا از برجام را که خود می‌تواند نسبت به آن اقدام کند به کنگره می‌دهد و اروپا از برجام دفاع می‌کند.

مرعشی عنوان کرد: در منطقه هم با تدابیر رهبری و اقدامات به‌موقع که کشورمان داشته اتفاقات مهمی افتاده است، عربستان بر اساس یک کار نپخته و خام نخست‌وزیر کشور لبنان را بازداشت و مجبور به استعفا می‌کند اما نمی‌تواند ادامه دهد و حریری به کشور خودش برمی‌گردد، یا موضوع استقلال اقلیم کردستان عراق و سوریه و موارد دیگری که وجود دارد که نشان از شاخص‌های روشنی از قدرت منطقه‌ای ایران است.

وی بیان کرد: در چنینی شرایطی ائتلافی علیه ما از سوی ترامپ، نتانیاهو و آل سعود به وجود آمد و این ضرورت را ایجاد می‌کند که دستاوردهای خود را تثبیت کنیم.

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: امروز انسجام ملی و وحدت ملی برای تثبیت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد و البته کار تنها و برای یک بخش نیست.

وی افزود: از انتقادهای شما مطلع هستم و من متوجه شرایطی هستم که در آن قرار داریم اما باید پشتیبانی کنیم تا دولت بتواند از این مرحله عبور کند و زمینه‌ای را فراهم کنیم که تندروها کار دست کشورمان ندهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: به دستاوردهای دولت روحانی و اینکه ترکیب وزرا چگونه است فکر نکنید، شما خوشحال، مسرور و مفتخر باشید دولتی را سرکار آوردید که در شرایط امروز می‌تواند کشتی را به سرانجام مقصود برساند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه بابیان اینکه توسعه زمانی می‌تواند اتفاق افتد که جامعه توسعه‌یافته داشته باشیم، بیان کرد: جامعه ما بایستی بلندنظر باشد، اگر آحاد مردم و مهم‌تر سیاسیون فهم روشنی از نیازها نداشته و افق‌های روشنی در ذهنشان نباشد و اگر به دنبال تحقق آرزویی که به فرهنگ و کنش اجتماعی تبدیل می‌شود نباشند توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

این فعال سیاسی یادآور شد: اینکه مدیری می‌آید و کاری انجام می‌دهد اما حرکت او ادامه پیدا نمی‌کند و با کندی مواجه می‌شود درست نیست، ما باید کاری کنیم تا جوانان و همه جامعه بزرگ فکر کنند. اینکه آینده کرمان چگونه شود باید ببینیم که چند جوان فکرشان جهانی است و چند آدم داریم که بزرگ فکر می‌کنند، به‌اندازه این آدم‌ها که مطلع، خلاق و ریسک‌پذیر هستند متناسب با آنان آینده رقم می‌خورد.

مرعشی با تأکید دوباره بر داشتن عزم ملی و آرزوی بزرگ برای توسعه یافتگی گفت: انسان توسعه‌یافته برای حرکت آرزوی بزرگ می‌خواهد و باید پای‌کار باشیم و طرح و ایده می‌خواهد تا شاهد رشد اقتصادی در کشورمان باشیم.

وی عنوان کرد: مکرر نگوییم استان کرمان ثروتمند است، سهم سرانه هر کرمانی هفت‌دهم درصد یک ایرانی است، زمانی می‌تواند توسعه‌یافتگی اتفاق افتد که‌موجی از خلاقیت و بزرگ‌منشی و جسارت استان را فرابگیرد.

وی خطاب به اعضای جوان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: بزرگ فکر کنید وقتتان را صرف کارهای حاشیه‌ای نکنید، ایده پردازی کنید و جسارت به خرج دهید. بنگاه‌های خوب درست کنید، مردم را به صحنه بیاورید تا آینده‌ای توسعه‌گرا را شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.