افشانی گفت: دیگر نمی توان شهرداری ها را با کمک های ناچیز دولتی که حکم مسکن را دارند، اداره کرد و شوراها و شهرداری ها باید به طور جدی در فکر ایجاد درآمد پایدار و تولید ثروت با اتکا به مزیت های شهر خود باشند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با تاکید بر اینکه به کارگیری حتی یک نفر بدون داشتن تخصص و خارج از مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است، گفت: حوزه منابع انسانی شهرداری‌ها با توجه به آسیب‌هایی که وجود نیروی انسانی مازاد ایجاد کرده، نیازمند توجه و رسیدگی ویژه به منظور ایجاد تحول در این زمینه است.

به گزارش جماران، سید محمدعلی افشانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای شوراها و شهرداران حوزه های انتخابیه گفت: هم اکنون شاهدیم که بخش عمده درآمد بسیاری از شهرداری ها صرف پرداخت حقوق می شود و عملا اعتباری برای اجرای پروژه های مورد نیاز مردم و ایجاد و تقویت زیر ساخت های شهر باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها به هیچ وجه نباید افراد بیکار و غیر متخصص را از روی دلسوزی بکار گیرند، گفت: شوراها و شهرداری ها باید این تفکر که شهرداری اداره کاریابی است را از ذهن خارج نمایند زیرا مشکلاتی که وجود نیروی انسانی مازاد بدون صلاحیت و تخصص برای شهرداری ها ایجاد کرده، عملا شهرداری را از وظایف اصلی و شهر را از مسیر توسعه دور نگاه داشته است.

افشانی در عین حال اظهار کرد: شورا و شهرداری باید زمینه جذب افراد متخصص و دانشجویان ممتاز دانشگاه های معتبر را که می توانند با طرح ایده های خلاق و تعریف و اجرای پروژه های زیرساختی و طرح های درآمدزا و اشتغال زا برای شهر مفید باشند، در شهرداری فراهم کنند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه با اشاره به محدودیت های مالی موجود برای کمک به بیش از ۱۲۴۰ شهرداری و ۳۳ هزار و ۶۰۰ دهیاری، تصریح کرد: دیگر نمی توان شهرداری ها را با کمک های ناچیز دولتی که حکم مسکن را دارند، اداره کرد و شوراها و شهرداری ها باید به طور جدی در فکر ایجاد درآمد پایدار و تولید ثروت با اتکا به مزیت های شهر خود باشند.

افشانی تاکید کرد: توسعه واقعی شهر زمانی تحقق می یابد که شورا و شهرداری مزیت های شهرها را به خوبی بشناسند و با رفتار صحیح و بدور از تبلیغات غیر واقعی بتوانند برای اداره شهر به جذب سرمایه گذار، مشارکت مردم و منابع مردمی اتکا کنند.

وی، وجود جاذبه‌های طبیعی و اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی برای جذب گردشگر و قرار گرفتن در سرراه های ترانزیتی اصلی کشور را از جمله مزیت های برشمرد که در صورت برنامه ریزی های صحیح برای تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد مجتمع های رفاهی- اقامتی و بازارچه های محلی می تواند برای شهرها درآمد پایدار و اشتغال ایجاد کند.همچنین تولید ثروت و اضافه کردن مستمر کانون های ثروت باید اولویت کاری شهرداری ها باشد.

افشانی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از احکام مرتبط با شهرداری ها و دهیاری ها حمایت نمایند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه خدیجه ربیعی نماینده بروجن و حمید بنایی نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از شهرداران و روسای شوراهای حوزه های انتخابیه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهری را بیان  کردند که شامل ضرورت حمایت از شهرداری های کم جمعیت، کمک به ایجاد درآمد پایدار، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقویت آتش نشانی ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.