سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایسنا اعلام کرد: نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۱+۵ احتمالا ۲۲ آذر در وین برگزار می‌شود.

به گزارش جماران،  بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت مجید شهریاری در جمع خبرنگاران درباره توقف خرید آب سنگین از ایران از سوی آمریکایی ها، انتشار این اخبار را "خبرسازی" عنوان کرد و گفت: فروش آب سنگین به آمریکا به شرکت های دولتی و خصوصی در گذشته مطرح بود و یک خرید دولتی از ما داشتند و وزارت انرژی آمریکا از ما اب سنکین خرید و یک نامه ای را به شرکت های خصوصی دادند و اعلام کردند که از خرید آب سنگین این شرکت ها از ایران حمایت می‌کنند، اما بعد از آن ما تمرکزمان بر بازارهای اروپا بود.


وی ادامه داد: دیدم در برخی رسانه ها که این بحث توقف خرید آب سنگین از ایران را به دیوید آلبرایت نسبت داده اند در حالی که در سایت او هم نکته جدیدی در این باره وجود ندارد. البته قبلا تفاسیری از مباحث برجام داشته که حتی ۱+۵ و آمریکا هم خیلی با این تفاسیر موافق نبودند. به نظر سعی دارند مشکل کاذبی را ایجاد کنند که به جایی هم نمی‌رسند.

کمالوندی در پاسخ به ایسنا گفت: بر اساس برجام ایران مازاد سالانه ۱۳۰ تن را به بازار بین المللی عرضه می‌کند و در ازای بهای آن مازاد را تحویل می‌دهد و کسی اجباری به خرید ندارد و تعهد ما فقط درباره مازاد آب سنگین است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایسنا درباره دستور کار فنی نشست مشترک برجام در وین که دو هفته آینده برگزار می‌شود گفت: این نشست با توجه به تحولاتی که در دو ماه گذشته بوده می‌تواند نشست مهمی باشد. ما در سطح فنی در جلسات مشارکت می‌کنیم اما موضوع فنی خاصی روی میز نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازدید کمیته هسته‌ای مجلس از مراکز هسته‌ای گفت: کمیته هسته‌ای مجلس و دیگر نمایندگان به طور مستمر از مراکز هسته ای بازدید دارند و به زودی بازدید دیگری هم دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.