سیف خاطرنشان کرد: از طریق این خطوط اعتباری که در اختیار موسسه کاسپین، بانک آینده، موسسه ملل و بانک تجارت قرار گرفته است نسبت به پرداخت سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین در مواردی سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان اقدام خواهد شد.

 

به گزارش جماران؛ رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه حل مشکل ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی به طور واقعی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این افراد، سایر سپرده‌گذاران که ارقام سپرده‌شان بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان بوده نیز در حال دریافت بخشی از سپرده‌های خود هستند.

ولی‌الله سیف در پاسخ به این پرسش که آیا اعلام این موضوع که مشکل بیش از ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران موسسه‌های اعتباری غیرمجاز واقعی است؟ با تاکید بر اینکه دلیلی برای تردید در این زمینه وجود ندارد، گفت: بانک مرکزی به صورت شفاف برای اینکه مشکل اکثریت قاطبه سپرده‌گذاران را برطرف کند، به پشتوانه دارایی‌های شناسایی شده خطوط اعتباری اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این خطوط اعتباری که در اختیار موسسه کاسپین، بانک آینده، موسسه ملل و بانک تجارت قرار گرفته است نسبت به پرداخت سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین در مواردی سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان اقدام خواهد شد.

سیف با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اعتبار لازم را اختصاص داده و بازپرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران در شرف انجام است، ‌گفت: علاوه بر ۹۸ درصد یا ۹۸.۵ درصدی که سپرده‌ای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان داشته‌اند، گفته می‌شود به هر کدام از سایر سپرده‌گذاران مبلغی داده شده است. مثلا سپرده‌گذاران فرشتگان الان در حال دریافت سپرده‌های خود هستند و همه کسانی که بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند، ۲۰۰ میلیون تومان از سپرده خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین درباره موسسه افضل توس و وحدت نیز آنهایی که بالای ۱۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند در حال دریافت سپرده‌های خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.