رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اولویت همیشگی شوراها در تمامی شهرها خدمت رسانی به شهروندان است، خاطر نشان کرد: باید برای همیشه از این موضوع دفاع شود تا با عدالت در تمامی شهرها این خدمت رسانی انجام شود.

 

محسن هاشمی با کسب اکثریت آرا برای یکسال به ریاست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان های کشور انتخاب شد.

به‌ گزارش ‌جماران، محسن هاشمی در پنجاه و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور، گفت‌: تشکیل بسیج مستضعفان قبل  از حمله حکومت بعثی عراق و دور اندیشی امام راحل انجام شد که نقش بارزی در جنگ تحمیلی ایفا کرد و با پایان جنگ نیز ابعاد دیگری از حکمت اندیشی امام راحل مشخص شد. بسیج مستضعفان در عرصه های مختلفی همچون سلامت، امداد رسانی و سازندگی فعالیت خود را ادامه‌ داد.

وی افزود:  آیت الله هاشمی نیز هم در جنگ و هم در دوران سازندگی از بسیج استفاده زیادی کرد. امیدواریم که با در نظر گرفتن مسئولیت عمیقی که این سازمان بر عهده دارد، از آبروی این سازمان هزینه اضافی نشود تا بتواند مقبولیت خود را همچنان حفظ کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استان‌ها، گفت‌: این  مجمع کار خود را از سال 1382 آغاز کرده است و تاکنون 58 اجلاس  برگزار شده است که  نتیجه‌ آن ارائه 150 پیشنهاد مشخص به شورای عالی استان‌ها ، مجلس شورای اسلامی و دولت بوده است.  همچنین تفاهماتی نیز که در تصمیم گیریهای شوارهای مراکز استان از جمله شورای اسلامی شهر تهران داشته است در همین اجلاس‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد : برگزاری اجلاس‌های این مجمع نقش موثری در  ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی کشور عهده دار بوده است.

هاشمی ادامه‌ داد: هر 100 روز یک بار در یکی از استان‌های کشور این اجلاس برگزار شده است و با کمیسیون‌هایی که در این مجمع تشکیل شده است، شامل کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  و ... مطالب از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت بیانیه پایانی و تفاهم نامه با ارگان‌های مختلف به سرانجام رسیده است. در این جلسه نیز ابتدا هیات رییسه سنی و در مرحله بعد ریاست مجمع انتخاب خواهد شد و مشخص خواهد شد که اجلاس بعدی در استان مورد نظر چه زمانی برگزار خواهد شد. بی تردید مشکلات و موضوعات استان‌ها و هماهنگی برای حل معضلات شهرهای کشور صورت خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر این که اولویت همیشگی شوراها در تمامی شهرها خدمت رسانی به شهروندان است، خاطر نشان کرد: باید  برای همیشه از این موضوع  دفاع شود تا با عدالت در تمامی شهرها این خدمت رسانی انجام شود. یکی دیگر از موضوعاتی که باید در شهرهای ما مورد توجه قرار گیرد، فعالیت‌های فرهنگی – اجتماعی است که با اولویت و صیانت از فرهنگ دینی و ملی ما باید شکل بگیرد.

وی افزود: بحث سلامت شهروندان ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این میان ورزش همگانی نیز برای ارتقای سلامت شهروندان باید در تمامی شهرها شکل واقعی به خود بگیرد. 

هاشمی به موضوع شهرسازی در شهرهای کشور اشاره کرد و ادامه‌ داد: باید در شهرسازی موضوع تاب آوری و احتمال وقوع زلزله مدنظر قرار بگیرد و از گسترش بی رویه شهرها جلوگیری به عمل آوریم. همچنین با بارگذاری در بافت‌های فرسوده باید تاب آوری شهرها را افزایش دهیم. بی تردید در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران موضوع بافت های فرسوده شهر تهران در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدواریم این موضوع در تمامی شهرهای کشور به طور جد مدنظر قرار بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به موضوع آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهر تهران اشاره کرد و ادامه‌ داد: آلودگی هوا در تهران و اکثر کلان شهرهای کشور به یک معضل تبدیل شده است و به نظر می‌رسد که آلودگی هوا و ترافیک امروز از اولویت‌های شهرها قرار گرفته است که رفع این معضلات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. باید حمل و نقل ریلی انبوه ، به عنوان یکی از راهکارهای حل این معضلات مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: با هوشمند سازی فعالیت‌ها در شهرها باید بتوانیم در مسیر حل مشکلات گام برداریم. امروز موضوع اصلی ما در همه شهرها درآمد پایداری است که باید با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی و تلاش خود شوراهای اسلامی محقق شود.

محسن هاشمی ادامه‌ داد: در کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است که گزارش آن توسط ریاست کمیسیون ارائه خواهد شد.

وی مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات اساسی شوراهای اسلامی کشور دانست و افزود: به دلیل ندانم کاری و کج اندیشی عده‌ای بخش عمده ای از اعتبارات شهرها را از دست خواهیم داد  که این موضوع در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 24 وظیفه باید از دولت در جهت کوچک تر شدن دولت به شوراها واگذار می‌شد که این مهم محقق نشده است. وظایفی که در حوزه های سلامت، آموزش و پرورش و ... باید از طریق مذاکره با دولت به شوراها واگذار شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ادامه‌ داد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری نیز باید به صورت جمعی و با هم اندیشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در این حوزه شوراها باید  برخورد جدی داشته باشند تا از این مسیر به چشم انداز کاهش معضلات شهری دست پیدا کنند.

وی در ادامه‌ با اشاره به این که 70 درصد از جمعیت کشور امروز در شهرها ساکن هستند و بیشتر این جمعیت نیز در مراکز استان‌ها مستقر هستند، تاکید کرد: روسای شوراهای مراکز استان نمایندگی جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر را بر عهده دارند. لذا تصمیمات آنها بسیار تاثیرگذار است.

به‌ گزارش ‌جماران، در ادامه‌ این جلسه و پس از پایان صحبت‌های ریاست شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، محمد فرشاد از کرمان و سید مسعود مدینه از ساری به عنوان هیات رییسه سنی، اداره جلسه را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.