معاون رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه زنان در همه جوامع آماج آسیب های اجتماعی و خشونت هستند، افزود: دولت ها با ابزار و نهادهای در اختیار تلاش می کنند تا این آسیب ها کاهش یابد و دولت دوازدهم نیز از این مقوله استثنا نیست.

 

به گفته معاون رییس جمهور، مجموعه اقدامات نشان دهنده تلاش‌ها، هم‌افزایی و فعالیت‌های مشترک دولت، نهادهای عمومی، متخصصین و سازمان های مردم نهاد برای مقابله با آسیبهای اجتماعی «خشونت» است.

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار در روز جهانی منع خشونت علیه زنان در خاتمه بازدید از مراکز مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: در کنار آموزش که به عنوان مولفه بنیانی در مقابله با خشونت و آسیب های اجتماعی حساب می شود، هر یک از  دستگاه‌ها و همچنین مردم و خیرین نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در آموزش مهارت های رفتاری و حقوق شهروندی به افراد مخصوصا نوجوانان و جوانان فعال خواهد بود، اما باید جنبه‌های دیگری مانند ابعاد حقوقی و مواردی چون لایحه تامین امنیت زنان نیز دنبال شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: همچنین مداخله برای درمان و مقابله با آسیب ها باید با تقویت و گسترش فعالیت های سازمان بهزیستی، شهرداری ها و تشکل های غیردولتی در این زمینه، مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در این زمینه پیش قدم هستند، گفت: نقش نهادهای مدنی در توان افزایی و آشنا کردن افراد با حقوق خود اهمیت بسیاری دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه زنان در همه جوامع آماج آسیب های اجتماعی و خشونت هستند، افزود: دولت ها با ابزار و نهادهای در اختیار تلاش می کنند تا این آسیب ها کاهش یابد و دولت دوازدهم نیز از این مقوله استثنا نیست.

معصومه ابتکار با اشاره به مراکز مورد بازدید از تلاش هایی که تشکل های مردم نهاد با یاری شهرداری انجام داده اند و یا متخصصینی مانند دکتر گویا در این زمینه ارایه می دهند، قدردانی کرده و گفت: متخصصین و مددکاران سازمان بهزیستی نیز در اورژانس اجتماعی و ۱۲۳ زحمات فراوانی را متحمل می شوند.

معاون رییس جمهور با اشاره به تماس های صورت گرفته با شماره ۱۲۳ در زمینه های همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری و خودکشی، گفت: در پاسخ به این تماس ها مشاوره و مداخله صورت گرفته و اگر لازم باشد از طریق ضابط قوه قضائیه وارد می شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی با رویکردی علمی و تخصصی به این موضوع رسیدگی می کند و به طور کلی مجموعه اقدامات نشان دهنده روند خوبی در فعالیت های مشترک دولت، نهادهای عمومی، متخصصین و سازمان های مردم نهاد برای مقابله با آسیب های اجتماعی و خشونت است.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، چند تن از مسئولین سازمان بهزیستی و فرمانداری تهران نیز در بازدیدهای روز جهانی منع خشونت علیه زنان حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.