نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: در جریان شکست داعش نبرد انقلابی دیگری در تاریخ اسلام رقم خورد و پایان کار داعش معادلات اسرائیل را درخصوص شکست جبهه مقاومت بهم ریخت.

به گزارش جماران،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار کرد: پایان داعش، نتیجه نقش آفرینی بی‌بدیل جبهه مقاومت در ناکام گذاشتن طرح آمریکایی صهیونیستی بود که به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در منطقه به نفع اسرائیل بودند.

وی گفت: هوشیاری و درایت حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی، اقدام به موقع آیت الله سیستانی، فداکاری به موقوع سپاه قدس و مخصوصا سردار سلیمانی و هوشیاری سید حسن نصرالله، لشکر بدر و حشدالشعبی و بسیج مردمی موجب شد تا جبهه مقاومت بر داعش پیروز شود.

وی بیان کرد: باید شکرگزار خدای تعالی باشیم که این پیروزی بزرگ پس از چند سال بدست آمد. پیروزی حق بر باطل یک وعده الهی و از عنایات خدای تعالی است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه همواره در غفلت‌های تاریخی، آسیب خورده‌ایم، افزود: برخی از حوادث در تاریخ اسلام موجب شده است که از جریاناتی نظیر خوارج لطمه ببینیم و دلیل این آسیب خوردن نبود انسجام و اتحاد بین مسلمانان بود.

وی با اشاره به فتنه انگیزی‌های جریان وهابیت در منطقه گفت: اگر امت اسلامی با اتحاد و وحدت مقابل جریان وهابی‌گری در منطقه می‌ایستادند و غفلت صورت نمی‌گرفت امروز شاهد عدم شکل‌گیری این جریان بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نظام اسلامی را بزرگترین پشتیبان اسلام و مستضعفان جهان دانست که در مقابل زورگویی‌ها ایستاده است و ضمن حمایت از جبهه مقاومت جریان فکری انحرافی و شجره خبیثه داعش را ریشه کن کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از کید دشمن غافل شد، تصریح کرد: هرگاه امت اسلامی از پشت پرده توطئه دشمنان غافل شده است درگیر مشکلات بسیاری شده، اما در مبارزه با داعش با اتحاد و یکپارچگی بی سابقه مسلمانان در ایران، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و ... فتح‌الفتوحی دیگر رقم خورد و نبرد انقلابی دیگری در تاریخ اسلام بوقوع پیوست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: شکست داعش حاوی این پیام است که جبهه حق بیدار است و به درستی دشمن را شناخته و به موقع عمل خواهد کرد و ثابت کرد که در تصمیم‌گیری‌های منطقه تاثیرگذار است و اجازه نخواهد داد که زورگویان عالم برای آنها تصمیم گرفته و نقشه تجزیه منطقه را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری آگاه و زمان شناس و برخوردار از پشتوانه مردمی با روحیه انقلابی‌گری همواره در صحنه آماده است و ورشکستگان سیاسی منطقه از حضور مقتدرانه نظام اسلامی در منطقه هراس دارند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: شکست داعش موجب از بین رفتن این غده سرطانی شد که در سایه غفلت‌های گذشته شکل گرفته بود و به لطف الهی با وحدت مسلمانان این هیمنه شکست و مانند توطئه‌ای که در گذشته از سوی طالبان در منطقه شکل گرفت توطئه داعش هم پایان یافت.

وی تصریح کرد: دشمن هیچگاه دست از توطئه برنخواهد داشت و تا زمانی که حق و باطل وجود دارد توطئه افکنی و جنگ افروزی ادامه خواهد داشت. باید با هوشیاری و بصیرت افزایی همواره مقابل توطئه های دشمنان ایستاد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج خواستار توسعه فرهنگ بسیجی در تمامی عرصه ها شد و گفت: بسیج در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، کارهای دانش بنیان، مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی مطابق با ضوابط، رشد و توسعه علمی، فناوری، کار و تلاش و مجاهدت و ارتقای امنیت باید فعالانه عمل کند.

وی با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور نیز گفت: خوشبختانه اقدامات حمایتی مردم و دولت و سفر اخیر مقام معظم رهبری وضعیت آشفته زلزله‌زدگان را سامان داد.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش موثر رهبری در رفع بحران‌های داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با حضور خود و بازدید از مناطق زلزله زده موجب آرامش مردم این منطقه شده و روند خدمت رسانی را تسریع بخشید.

وی همچنین از مردم و مسئولان استان مرکزی در خدمت رسانی به زلزله زدگان و ارسال کمک های انسان دوستانه تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: امیدواریم روند بازسازی موقت و دائم زلزله زدگان با سرعت هر چه تمامتر انجام و وضعیت عادی به منطقه بازگردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.