هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی در نشست‌هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

به گزارش جماران؛ کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.

این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی در نشست‌هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

در این سفر اعضای شورای راهبردی سیاست روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان از طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در دست اجرا نظیر راه آهن چابهار - سرخس، شرکت پتروشیمی توسعه نگین مَکُّران، کارخانه فولاد، طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، اسکله صیادی و گردشگری، نوار ساحلی چابهار - گواتر دیدن می‌کنند.

بازدید از منطقه حاشیه‌نشینی کمب، بنادر صیادی رمین، پسابندر و کنارک، شهرک صنعتی کنارک، بازدید از منطقه آزاد تجاری- صنعتی این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه به سواحل مکران (چابهار وکنارک) است.

همچنین روز گذشته مدیرعامل سازمان بنادر کشور نیز به چابهار سفر کرد.

محمد راستاد در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر چابهار گفت: به زودی با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری، فاز اول بندر چابهار افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افتتاح عملیات ترانزیت کالا از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار با محموله ۱۰۰ هزار تنی از موفقیت اخیر در این رابطه بود.

راستاد تاکید کرد: کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت از طریق بندر چابهار، عزم جزم دارند.

وی تاکید کرد: توسعه همه زیرساخت‌ها را در بنادر سیستان و بلوچستان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.