وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آنتالیای ترکیه به سر می‌برد، گفت: روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه تصمیم گرفتند برای بررسی روش‌هایی که بتواند با اجماع مردم سوریه آینده بهتری را در این کشور در راستای تحقق وحدت ملی در سوریه فراهم کند، نشستی را در سوچی روسیه داشته باشند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آنتالیای ترکیه به سر می‌برد، گفت: در روز چهارشنبه نشست سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه در سوچی روسیه با موضوع حل بحران سوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش جماران، ظریف پیش از آغاز رایزنی‌هایش با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نتایج نشست‌های آستانه در مورد حل بحران سوریه اظهار کرد: نشست‌های آستانه این امکان را فراهم کرد که درگیری‌ها در سوریه کاهش چشمگیری پیدا کند خسارت‌های انسانی که در سوریه به مردم این منطقه وارد می‌شد کاهش پیدا کند و نیروهای سوریه و مقاومت توانمندی بیشتری را پیدا کنند که با تمرکز بالاتری با داعش و گروه‌های تروریستی در این منطقه مبارزه کنند و تاکنون توفیقات خوبی را کسب کرده‌اند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه تصمیم گرفتند برای پیشبرد هرچه بهتر این روند و همچنین بررسی روش‌هایی که بتواند با اجماع مردم سوریه آینده بهتری را در این کشور در راستای تحقق وحدت ملی در سوریه فراهم کند، نشستی را در سوچی روسیه داشته باشند و زمینه را برای اقدامات بعدی فراهم کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در همین چارچوب نشست کارشناسان ارشد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه دیروز در تهران برگزار شد و بیانیه اجلاس سران و موضوعاتی که در این اجلاس مطرح می‌شود را مورد بررسی قرار دادند. امروز نیز در اجلاس وزرای خارجه بر روی این موضوعات کار می‌شود تا روز چهارشنبه جلسه موفقی در سطح سران داشته باشیم تا بتوانیم با کمک به مردم سوریه زمینه را برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت و پرفشار فراهم کنیم تا زمینه برای یک آینده متحدی برای مردم سوریه فراهم شود. البته کار اصلی را تاکنون مردم سوریه انجام دادند و در آینده نیز ادامه‌ی این روند برعهده مردم سوریه خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.