فراهانی با بیان اینکه لازم است این مشاهیر و شخصیت‌های مدفون شده به دو میلیون زائر ایرانی شناسانده شوند، تصریح کرد: لازم است که این مهم به عنوان یک اقدام نرم‌افزاری در دستور کار شهرداری تهران در سال‌های آتی قرار گیرد.

 

به گزارش جماران؛ رییس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش از شهرداری خواست تا نسبت به شناسایی مشاهیر مدفون شده در عراق به ایرانی‌ها اقدام کند.

مجید فراهانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران از تلاش کارکنان شهرداری تهران که در امر خدمت‌گذاری به زائران اربعین تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و در ادامه با بیان اینکه جایگاه عظیم عتبات عالیات و قبرستان وادی‌السلام سبب شده که بسیاری از مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت‌های ملی در آنجا دفن شوند، گفت: نام‌های پرافتخاری از ایران و اسلام در این قبرستان مدفون است اما متاسفانه در میان فعالیت‌های متعدد شهرداری تهران شاهد نصب حتی یک بنر، نقشه و یا اقدامی که درخور شأن این مشاهیر باشد، نبودیم که این مساله را به مسوولان شهرداری متذکر شدم.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه لازم است این مشاهیر و شخصیت‌های مدفون شده به دو میلیون زائر ایرانی شناسانده شوند، تصریح کرد: لازم است که این مهم به عنوان یک اقدام نرم‌افزاری در دستور کار شهرداری تهران در سال‌های آتی قرار گیرد.

واکنش شورا به ادبیات نامناسب معاون محیط زیست درباره آلودگی هوا

علی اعطا نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با ادعای نامناسب بودن ادبیات نامناسب معاون محیط زیست در مصاحبه‌ای که با ایسنا انجام شده بود، درباره سخنان وی تذکر داد و گفت: معاون محیط زیست در مصاحبه‌ای درخصوص کنترل آلودگی هوا از ادبیات نامناسبی استفاده کرده است.

وی همچنین با ادعای اینکه در روزهای گذشته محیط زیست به جای کمک در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های متولی محیط زیست در بحث آلودگی هوا با استفاده از ادبیات نامناسب به سخنان یکی از اعضای شورا واکنش نشان داده است، گفت: این عضو شورا خواستار ارائه راهبرد کوتاه مدت برای آلودگی هوا بوده که با کمال تاسف معاون مربوطه اعلام کرده شورای شهر به وظایف دستگاه‌های دیگر آگاه نیست و شورا آدرس را اشتباه آمده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای کلانتری رییس محیط زیست اعلام کرد که 20 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به یک نیروگاه است تصریح کرد: مگر وظیفه شوراس که نسبت به ارائه اخطار و تعطیلی این نیروگاه اقدام کند و یا وظیفه شوراست که نسبت به بهبود کیفیت سوخت و یا افزایش کیفیت خودرو با وزارتخانه‌های مربوطه مکاتبه کند.

اعطا با بیان اینکه لازم است سازمان محیط زیست راهبردهای کوتاه و میان مدت خود را برای حل مشکل آلودگی هوا به شورا ارائه دهد، افزود: همچنین درمورد ادبیات معاون محیط زیست باید به مقام مافوقش تذکر داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.