ترکان درباره اهمیت پالایشگاه مورد بحث گفت: «ظرفیت نهایی ستاره خلیج فارس معادل نصف مصرف سوخت کشور است و نقش بسیار مهمی دارد؛ این پروژه در اولویت اول زنگنه است و به همین دلیل، خیالمان راحت است که زنگنه می‌خواهد اینجا راه بیفتد».

 

به گزارش جماران؛ پس از گذشت دو ماه از تغییر مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در روز بیست‌وهشتم مهر، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل جوان و تازه منصوب‌شده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، به پشتوانه زنگنه مدیریت این پالایشگاه را دوباره تغییر داد و محمدعلی دادور، جایگزین مرتضی امامی شد.

محمدحسن پیوندی، مدیرعامل شرکت تاپیکو وابسته به تامین اجتماعی، با گلایه شدید به رعایت‌نکردن عرف، اطلاع‌رسانی‌نکردن به سهام‌داران و انجام تغییرات در روز تعطیل گفت: «در نامه‌ای با امضای اقای ترکان به وزیر نفت گفتیم این نوع تصمیم‌گیری‌ها به امنیت شغلی و اطمینان مدیران لطمه می‌زند.»

وی همچنین ادامه داد: «دو ماه پیش، پس از راه‌اندازی فاز یک پالایشگاه، به خواست خود وزارت نفت، تیم قبلی مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس تغییر کرد و اقای امامی از مجریان منطقه پارس جنوبی و موثق وزارت نفت، مدیرعامل معرفی شد. برای این امر از تامین اجتماعی به‌عنوان سهام‌دار ۴۹درصدی استعلامی نشد.»

پیوندی تصریح کرد: «این اتفاق برای ما غریب است؛ زیرا تاکنون همراهی خوبی با وزارت نفت در تامین مالی پالایشگاه داشتیم و چیزی که باعث گله‎مندی ما شد، این است که حتی یک تلفن در این زمینه به ما نشد.»

مدیرعامل تاپیکو درباره قانونی‌بودن اقدام شرکت پالایش و پخش افزود: «باتوجه‌به اینکه طرف دولتی ۵۱ درصد سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در اختیار دارد، کار قانونی است و مدیریت با ان‌هاست؛ اما ان چیزی که عجیب به‌نظر می‌رسد و ما نفتی‌ها به ان اعتقاد داریم، رعایت عرف و استانداردهای حرفه‌ای است. البته بسته‌شدن دفتر تهران پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز می‌تواند تاثیر منفی روی اعتماد ما داشته باشد.»

واکنش ترکان

برای پیگیری موضوع و قانونی‌بودن تغییر مدیریت یک‌باره ستاره خلیج فارس، سراغ اکبر ترکان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) رفتیم. ترکان در این‌ باره گفت: «من سال‌های طولانی با آقای زنگنه کار کردم و ایشان هم به من محبت دارد؛ من هم او را دوست دارم و به او احترام می‌گذارم؛ این مسئله را به‌زودی با هم حل می‌کنیم.»

ترکان با تاکید بر اینکه «با زنگنه توافق خواهیم کرد»، درباره قانونی‌بودن اقدام وزارت نفت گفت: «بگذارید اول موضوع را حل کنیم؛ بعد در این باره صحبت شود. نمی‌خواهیم که دعوا کنیم؛ می‌خواهیم مسئله را حل کنیم. من بگویم قانونی بوده یا نه، به این معناست که می‌خواهیم دعوا کنیم. چند روز دیگر این موضوع را حل می‌کنیم. به‌زودی با زنگنه دیدار خواهیم داشت و نگرانی برطرف می‌شود.»

وی درباره درستی تغییر مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: «هرگونه که آقای زنگنه صلاح بدانند، با او همراهی می‌کنم. فکر اقای زنگنه راه‌اندازی سریع پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و این همان چیزی است که ما هم می‌خواهیم.»

ترکان درباره مشکل مالی ستاره خلیج فارس نیز گفت: «مشکل تامین مالی نداریم؛ اقای زنگنه اگر تصمیم بگیرند، هرچه نظرشان باشد، ما عمل می‌کنیم.»

رئیس هیئت‌مدیره شستا درباره کیفیت بنزین یورو۴ تولیدی پالایشگاه نیز گفت: «این‌ها را از آقای زنگنه بپرسید.»

ترکان درباره اهمیت پالایشگاه مورد بحث گفت: «ظرفیت نهایی ستاره خلیج فارس معادل نصف مصرف سوخت کشور است و نقش بسیار مهمی دارد؛ این پروژه در اولویت اول زنگنه است و به همین دلیل، خیالمان راحت است که زنگنه می‌خواهد اینجا راه بیفتد. بنابراین، خواست ما هم تامین می‌شود. نظر زنگنه هرچه باشد، من از آن دفاع می‌کنم. منتها تاکنون نشست نداشته‌ایم، با یکدیگر می‌نشینیم حرف می‌زنیم و هرچه نظر زنگنه بود، ما از ان پشتیبانی می‌کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اقدام صادق آبادی در تغییر مدیریت، نظر زنگنه بود یا خیر؟» گفت: «نمی‌دانم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 784949
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.