مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده 6 و 7 نوامبر ( 15 و 16 آبان) به واشنگتن سفر می کند.

به گزارش جماران؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده برای بحث و گفت وگو با شماری از مقام های دولت و کنگره آمریکا و تاکید دوباره بر ضرورت اجرای برجام به واشنگتن سفر می کند.

'کاترین ری' سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: موگرینی روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده 6 و 7 نوامبر ( 15 و 16 آبان) به واشنگتن سفر می کند و در این سفر درباره روابط دوجانبه اتحادیه اروپا - آمریکا و همچنین تازه ترین تحولات در خصوص شماری از مسائل سیاست خارجی مورد علاقه مشترک از جمله اجرای توافق هسته ای با ایران و اوضاع شبه جزیره کره، بحث و گفت وگو خواهد کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: موگرینی در این سفر با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا و همچنین تعدادی از اعضای برجسته مجالس سنا و نمایندگان آمریکا شامل پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار و گفت وگو می کند. موگرینی همچنین در کنفرانس جمهوری مجلس نمایندگان آمریکا ( Republican Conference) سخنرانی می کند. 

بر اساس این بیانیه، دراین سفر همچنین فرصتی برای دیدار با یوکیا آمانو مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود. 

به گزارش جماران؛ اتحادیه اروپا و قدرت های اروپایی با حمایت قاطع از توافق هسته ای ایران و 1+5 به عنوان سندی بین المللی و مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل، این پیام را به روشنی ارسال کرده اند که هرگونه کارشکنی آمریکا در برجام تنها انزوای بیشتر آن کشور را در پی دارد. اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی آشکارا با موضع دولت آمریکا درباره توافق هسته ای مخالفت کرده است و بر لزوم اجرای برجام از سوی تمام طرف ها تاکید دارند. 

ترامپ روز جمعه 21 مهر 1396 در گزارش سه ماهه خود درباره روند سیاست های کاخ سفید در قبال ایران و برجام، بدون هرگونه دلیل منطقی و اثبات شده ای، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و مدعی نقض برجام از سوی ایران شد و همچنین مدعی شد که می تواند به توافق هسته ای پایان بدهد.

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها بر لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام به عنوان یک توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت تاکید کرده و گفته است که هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد. درپی اعلام تصمیم ترامپ درخصوص برجام ، مقام های اروپایی اعلام کردند که به رایزنی با کنگره آمریکا برای حفظ برجام ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.