دهقانی، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع محکومیت تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه کوبا، گفت: باعث تاسف است که اقدامات زورمدارانه یک جانبه به یک عنصر همیشگی در سیاست‌های ایالات متحده امریکا تبدیل شده است.

 

به گزارش جماران؛ مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تحریم‌های غیرقابل توجیه و بی‌اساس ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته به بهانه‌های واهی همواره اعمال شده و همواره مردم ایران و حقوق اساسی آنها را هدف قرار داده است.

غلامحسین دهقانی، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع محکومیت تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه کوبا، این تحریم‌ها را مغایر با اصول حقوق بین‌الملل و متن و روح منشور سازمان ملل متحد دانست.

وی در این باره گفت: این تحریم‌ها که اعمال آنها از چند دهه پیش تاکنون ادامه داشته، حقوق و منافع مشروع کوبا و دولت‌های دیگر را به طور جدی به خطر انداخته است و هدفی جز تحمیل رنج و دشواری به مردم کوبا دنبال نمی‌کند.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به قطعنامه‌های متعدد مجمع عمومی در محکومیت تحریم‌های یکجانبه، آن را نشانه اعتراض جدی جامعه بین‌المللی به اقدامات «زورمدارانه» یک‌جانبه در حوزه اقتصادی و به ویژه تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی امریکا دانست.

دهقانی افزود: کوبا تنها کشوری نیست که تحت تحریم‌های امریکا قرار دارد. تحریم‌های غیرقابل توجیه و بی‌اساس ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته به بهانه‌های واهی همواره اعمال شده و همواره مردم ایران و حقوق اساسی آنها را هدف قرار داده است. حتی تلاش می‌شود که این اقدامات غیرقانونی پس از برجام نیز دنبال شود.

وی یادآور شد: باعث تاسف است که اقدامات زورمدارانه یک جانبه به یک عنصر همیشگی در سیاست‌های ایالات متحده امریکا تبدیل شده است.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در پایان بر موضع ایران مبنی بر مغایرت این گونه تحریم‌ها با اصول حقوق بین‌‌الملل، برابری حاکمیتی دولت‌ها، عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و همزیستی مسالمت‌آمیز در میان دولت‌ها تاکید کرد و مخالفت جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های امریکا و نیز اجرای فرامرزی این تحریم‌ها و تاثیرات این گونه قوانین ملی بر حاکمیت دولت‌های دیگر و تجارت آزاد بین آنها را اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.