رحمانی فضلی گفت: در حوزه های سیاسی و اجتماعی نیز باید اصل اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد چرا که ما با گذر از همه مشکلاتی که با آن روبرو هستیم در سایه همراهی و همکاری مردم به راحتی می توانیم با مبنا قرار دادن اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات خود را حل کنیم.

 

به گزارش جماران؛ وزیر کشور گفت: همچنان اقتصاد مقاومتی اولویت یک کشور است و دولت اعتقاد راسخ به تحقق اهداف، برنامه ها و راهبردهای آن دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران جدید و پیشین اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل حق بزرگی بر گردن کشورمان دارد که باید در جایگاه و شان اصلی خود قرار گیرد که در این زمینه از استاندار جدید خواسته ایم تا با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان گامی جدی و عملی در مسیر توسعه آن بردارد.

وی با بیان اینکه در انتخاب استاندار اردبیل کار راحتی را داشتیم چرا که سابقه اکبر بهنامجو در معاونت عمرانی استانداری اردبیل در سال های گذشته سبب شده بود تا مجمع نمایندگان استان اجماعی را روی این گزینه داشته باشند، خاطرنشان کرد: جالب است در کشور ۶۰۰ نفر برای استاندار شدن رزومه داده بودند.

وزیر کشور ادامه داد: این به برکت انقلاب اسلامی است که عده ای از مدیران ما دل و جرات دارند تا در سطح استانداری خود را مطرح کنند ولی ما با مجمع نمایندگان و احزاب و گروه ها و همچنین ستادهای روحانی نشست هایی را داشتیم تا از بین این گزینه ها بهترین ها را برای استان ها انتخاب کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در انتخاب استاندار اردبیل بدون هیچ زحمت و مشکلی با همراهی معاون سیاسی مان اجماع با نمایندگان به انجام رسید، تصریح کرد: بنده نشستی را با نمایندگان استان در این باب نداشتم ولی نمایندگان استان به شکل متحد و یکپارچه با معاون بنده نشست ها و جلساتی داشتند تا از بین گزینه ها بهنامجو انتخاب شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم به دنبال این انتخاب شایسته عملکرد مطلوبی را نیز از استاندار جدید شاهد باشیم، اضافه کرد: عملکرد استاندار قبلی زمینه خوبی را فراهم کرده تا استاندار جدید اردبیل نیز بتواند در راستای تحقق برنامه ریزی ها و رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کند.

وزیر کشور به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما کماکان اولویت یک کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی می دانیم و بر این باوریم باید این اصل مهم و ضروری و خدشه ناپذیر در کشور در همه ابعاد امنیتی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی تحقق پیدا کند.

رحمانی فضلی با یادآوری اینکه ما در بحث تهدید دشمن به راحتی می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی این عرصه را به سلامتی پشت سر بگذاریم تصریح کرد: نگاه تهدیدی استکبار جهانی در تحریم های اقتصادی و تهدیدها در این زمینه ایجاب می کند تا ما همچنان در این زمینه راه حل اقتصاد مقاومتی را با بهره مندی از ظرفیت های موجود قدر دانسته و نسبت به عملیاتی کردن آن تلاش جدی انجام دهیم.

وی گفت: در حوزه های سیاسی و اجتماعی نیز باید اصل اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد چرا که ما با گذر از همه مشکلاتی که با آن روبرو هستیم در سایه همراهی و همکاری مردم به راحتی می توانیم با مبنا قرار دادن اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات خود را حل کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما باید قدرت تعامل، همراهی و جذب اعتماد و باور مردم را تقویت کنیم و به نوعی به باورسوزی ها دست نزنیم چرا که ایمان و اعتقاد مردم در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی می تواند کشور ما را از آسیب های مختلف در امان نگهدارد.

دوره اقتصاد نفتی در کشور به پایان رسیده است

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مردم استان اردبیل و کشورمان باید بدانند که دیگر دوران اقتصاد نفتی در این کشور به اتمام رسیده است و ما حتی با فروش ۱۰۰ دلار نفت نمی توانیم ارزآوری داشته باشیم بلکه ضرورت دارد برای جبران عقب ماندگی های تاریخی در این کشور به اقتصاد مقاومتی اعتقادی راسخ داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: سرعت تحولات در دنیا و قدرت کشورهای مختلف در استفاده از این ظرفیت ها ایجاب می کند تا ما با سرعت بیشتر توسعه و تحولات را شتاب بخشیم تا زمینه توانمندی در همه عرصه ها برای کشور فراهم آید.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم به رشد ۸ درصدی اقتصاد در کشور برسیم باید از مشارکت ها و ظرفیت مردم استفاده کنیم که در این باب باید بسترهای فراهم شده را قدر دانسته و از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: به اندازه جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان اردبیل وجود ۱۰ درصد بیکاری آمار بسیار بالاست و نباید آمار بیکاری در این استان از ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر بالا برود که ضرورت دارد با تکیه بر برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف به گونه ای عمل کنیم تا امکان تغییرات و تحولات به شکل شایسته فراهم آید.

رحمانی فضلی اذعان کرد: استان اردبیل باید در حوزه های مختلف به جایگاه واقعی خود برسد که قطعا استاندار جدید اردبیل در این زمینه تلاشی جدی تر انجام خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.