ظریف در پاسخ به این سوال که اگر قانون کاتسا که به مادر تحریم‌ها مشهور است، اجرایی شود، مشخصا چه اقدامی از سوی ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برای ما خیلی سر و صدای آمریکایی‌ها مهم نیست، مهم این است که آیا ما از امکاناتی که در برجام هست بهره‌مند می‌شویم یا نه.

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه درباره فرارسیدن موعد اجرایی شدن قانون کاتسا گفت: اقداماتی که آمریکا انجام می‌دهد، نشان دهنده سوء نیت آنهاست، آمریکا از ابتدا به روح برجام اعتنایی نداشته است.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: آمریکایی‌ها در برخی موارد، مواد 26، 28 و 29 برجام را هم که ضرورت حفظ فضای مناسب برای انجام تعامل با ایران هست را خدشه‌دار و خلاف برجام عمل کردند. 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات آمریکا، اقدام متقابلی را با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی انجام داد، گفت: هر زمان که منافع تضمین شده ما در برجام تامین نشود، در مورد برجام تصمیم خواهیم گرفت و این تصمیمی‌ است که هیئت نظارت بر اجرای برجام باید اتخاذ کند. 

 

وزیر امور خارجه افزود: آمریکایی‌ها به دلیل مقاومت مردم ایران و هوشمندی مقام معظم رهبری نتوانستند در برابر جمهوری اسلامی ایران کاری انجام بدهند لذا با سر و صدا تلاش می‌کنند ناکارآمدی خود را جبران کنند.

ظریف در پایان تاکید کرد: به این حرف‌ها نه ما توجه می‌کنیم و نه دنیا، هرگاه اقدامات آمریکا منافع تدوین شده ما در برجام را خدشه‌دار کنند، درباره‌اش تصمیم گیری می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 779069
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.