حمد بن جاسم آل ثانی گفت: حمایت نظامی که قطر به گروه‌های مسلح در سوریه ارائه می‌داد، با هماهنگی با ایالات متحده به ترکیه می‌رسید و همه چیز از طریق نیروهای آمریکایی، ترکیه‌ای و عربستانی توزیع می‌شد.

 

نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در سخنانی فاش کرد که کشورش حمایت‌هایی به گروه‌های مسلح در سوریه از طریق ترکیه و با هماهنگی با نیروهای آمریکایی و طرف‌های دیگر ارائه داد.

به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در سخنانی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی پرونده سوریه را به قطر واگذار کرد و دوحه این پرونده را در دست گرفت و قطر شواهد کاملی در مورد واگذاری این امر در دست دارد.

وی افزود: حمایت نظامی که قطر به گروه‌های مسلح در سوریه ارائه می‌داد، با هماهنگی با ایالات متحده به ترکیه می‌رسید و همه چیز از طریق نیروهای آمریکایی، ترکیه‌ای و عربستانی توزیع می‌شد.

این مسوول پیشین قطری با اذعان به این‌ که کمک‌هایی به دست جبهه النصره می‌رسید، تصریح کرد: زمانی که گفته شد جبهه النصره دیگر طرفی قابل قبول نیست، ارائه این حمایت‌ها به جبهه النصره متوقف شد و تمرکز بر "آزادسازی سوریه" صورت گرفت.

حمد بن جاسم گفت که ریاض موضع خود را نسبت به ماندن بشار اسد، رییس جمهوری سوریه تغییر داد. این مقام قطری همچنین به انتقاد از ریاض پرداخت، "چراکه ریاض این تغییر موضع را به اطلاع دوحه نرسانده بود".

وی خطاب به ریاض گفت: "شما با ما در یک جبهه بودید".

اما شاید مهم‌ترین اظهاراتی که این مقام پیشین قطری مطرح کرد، ارزیابی وی از ماهیت روابط با عربستان سعودی پیرامون مساله سوریه با طرح این سخنان باشد: "ما با هم بر سر شکار نزاع کردیم و شکار از دست ما رفت و ما نشسته‌ایم بر سر آن با هم نزاع می‌کنیم".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.