بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در مجلس بر ضرورت انتخاب و گزینش صحیح نیروها در مدارس برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های تربیتی و اخلاقی تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فرهنگ سازی و گزینش صحیح نیروها را دو راه اصلی برای از بین بردن خشونت‌ در مدارس دانست.

محمد بیرانوندی درخصوص تنبیه بدنی و مشاهده دیگر آزارهای اخلاقی در مدارس، گفت: زمانی این تفکر که جریمه و تنبیه از میزان خطاها می‌کاهد به وجود آمد و هنوز هم برخی به آن معتقدند، در حالی که شاید جریمه بتواند درصدی اندکی از خطاها را بکاهد اما به‌یقین فرهنگ‌سازی، رساندن افراد به سلامت روحی و اخلاقی و آشنا کردن آن‌ها با حق و حقوق‌شان می‌تواند به کاهش خطاها منجر شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعدام نتوانست قاچاق را ریشه‌کن کند و به‌یقین معلم، دانش‌آموز و کادر مدرسه نیز با تنبیه بدنی و خشونت به خواسته خود نمی‌رسند، بر ضرورت انتخاب و گزینش صحیح نیروها در مدارس برای جلوگیری از  بسیاری از آسیب‌های تربیتی و اخلاقی تاکید کرد.  

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، محافل مذهبی، کتاب‌های درسی، دستگاه‌های فرهنگی و... باید مسائل اخلاقی و ضرورت رعایت حد و حدودها را در جامعه فرهنگسازی کنند، افزود: همان طور که در برخی کشورها، روان‌شناسان و مربیان در کلاس‌های درس حضور دارند و تا پایان هر مقطع تحصیلی با دانش‌آموز می‌مانند، می‎توان در مدارس ایران نیز از همین الگو استفاده کرد.

به اعتقاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تا زمانی که سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس بازنگری نشود و مربیان و روانشناسان در مدارس حضور فعال و مستمر نداشته باشند، احتمال تکرار حوادث ناخوشایند وجود خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ خبر تعرض سرایدار مدرسه ای  در شهر ارومیه به دختر دانش‌آموز  طی هفته گذشته، خشم و واکنش‌های بسیاری از سوی مردم به دنبال داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 773844
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.