کاتس که در توکیو به سر می‌برد در ادامه گفت: اسرائیل امیدوار است که تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به مذاکره مجدد بر سر این توافق منجر شود.

 

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه با طرح ادعاهایی علیه کشورمان، گفت: اسرائیل آماده است تا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از گزینه نظامی استفاده کند.

به گزارش جماران، به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، یسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در یک مصاحبه گفت که اسرائیل آماده است علیه ایران از گزینه نظامی استفاده کند تا مانع از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای شود.

کاتس که در توکیو به سر می‌برد در ادامه گفت: اسرائیل امیدوار است که تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به مذاکره مجدد بر سر این توافق منجر شود. اسرائیل نیز آماده است تا از هر ابزار لازمی برای تضمین عدم دستیابی ایران به ظرفیت‌های هسته‌ای استفاده کند.

این مقام صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت که اگر تلاش‌های بین‌المللی به رهبری رئیس‌جمهور آمریکا به توقف دستیابی ایران به ظرفیت‌های هسته‌ای کمک نکند، اسرائیل خود به صورت نظامی وارد عمل خواهد شد.

وی همچنین درباره کمک‌های رژیم صهیونیستی به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد برجام، ازجمله رایزنی‌های اخیرش با دولت ژاپن برای اتخاذ موضعی سخت علیه برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد و گفت: من از دولت ژاپن خواستم تا از اقدامات تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ برای تغییر توافق هسته‌ای حمایت کند. این سوال که شرکت‌های ژاپنی کار با ایران را آغاز خواهند کرد یا نه، بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از برجام انتقاد کرده و آن را توافقی بد برای آمریکا دانسته است، به تازگی اعلام کرد که دیگر پایبندی ایران به توافق را تائید نکرده و نخواهد کرد.

این برای اولین بار بعد از اجرایی شدن برجام است که از سوی مقامات اسراییلی به این صراحت علیه ایران و تهدید نظامی علیه کشورمان بیان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.