نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های کشور به سمت خشکسالی حرکت ‌می‌کند، تصریح کرد: مدیریت آب اگر بر اساس مبانی علمی و مناسب شکل نگیرد و برای آن راه‌حل درستی پیدا نکنیم مسلما تمام توسعه و تمدن کشور زیر سوال می‌رود.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس مجلس با بیان اینکه برون رفت از مشکلات آبی نیازمند مشارکت جمعی است، گفت: مدیریت آب اگر بر اساس مبانی علمی و مناسب شکل نگیرد مسلما تمام توسعه و تمدن کشور زیر سوال می‌رود چرا که بدون آب زندگی بی‌معناست.

مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت نیرو دارای تجربه کاری و سوابق فنی بسیار خوبی بوده که در طی سالیان اخیر نیز این روند مناسب را حفظ کرده است، عنوان کرد: بزرگترین چالش فعلی کشور مرتبط با معضلات بخش آب و نیرو است به طوری که امروزه موضوع آب به عنوان اولویت اصلی کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های کشور به سمت خشکسالی حرکت ‌می‌کند، تصریح کرد: مدیریت آب اگر بر اساس مبانی علمی و مناسب شکل نگیرد و برای آن راه‌حل درستی پیدا نکنیم مسلما تمام توسعه و تمدن کشور زیر سوال می‌رود چرا که بدون آب زندگی بی معناست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ راه‌کارهای مناسب برای ایجاد ثبات و پایداری کشور در بخش آب شد و افزود: از یکسو حفره چاه‌های متعدد، برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، کاهش نزولات جوی و از سوی دیگر افزایش توقعات در این بخش مشکلاتی فراوانی را ایجاد کرده که برون رفت از این معضلات نیازمند راه‌ حل‌های علمی و کارشناسی است.

پزشکیان نظر و نگاه مجلس به اردکانیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جلسات با وزیر پیشنهادی نیرو نیز دغدغه‎های موجود در این حوزه را به اردکانیان منتقل کرده‌ایم تا حل مسائلی که نیاز به قانون دارد برای آن قانون تدوین کنیم و آنچه مربوط به بخش مدیریت است نگاهی مدیریتی به آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برون رفت از این مشکلات نیازمند مشارکت جمعی است، تصریح کرد: مجلس، صداوسیما، ائمه جمعه، قوه قضاییه، روحانیت و تمام بخش‌های مرتبط با این حوزه بایستی بدانند که آب زندگی است و اگر ما نتوانیم آن را درست مدیریت کنیم مسلما با پول نمی‌توان آب آورد چرا که منابع مالی تنها یک بخش موضوع است.

پزشکیان تصریح کرد: بایستی در حوزه آب مدیریت مناسب و استفاده درست و کارشناسانه داشته باشیم تا ثبات و پایداری نیز در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.