جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا که پس از دیدار با همتایان خود در آسه‌آن، امروز (پنج‌شنبه) وارد تایلند شده، گفت: قطعا گزینه‌های نظامی برای دفاع از خود و متحدانمان درنظر داریم اما همه ما به دنبال یک راه حل صلح‌آمیز هستیم.

 

وزیر دفاع آمریکا در آستانه سفر به شبه‌جزیره کره اعلام کرد، واشنگتن به دنبال یک راه حل صلح‌آمیز برای بحران کره‌شمالی است و برای جنگ با این کشور منزوی عجله نمی‌کند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ماه‌های اخیر پیونگ‌یانگ ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داده و یک‌سری موشک پرتاب کرده که باعث جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا که پس از دیدار با همتایان خود در آسه‌آن، امروز (پنج‌شنبه) وارد تایلند شده، گفت: واشنگتن برای جنگ با کره‌شمالی عجله نمی‌کند و به دنبال یک راه حل دیپلماتیک است.

وی افزود: در پاسخ به این سوال که اگر ما و یا متحدانمان مورد حمله قرار بگیریم، آیا گزینه‌های نظامی برای دفاع داریم یا خیر، باید بگویم که قطعا گزینه‌های نظامی برای دفاع از خود و متحدانمان درنظر داریم اما همه ما به دنبال یک راه حل صلح‌آمیز هستیم.

ماتیس و همتایان ژاپنی و کره‌ جنوبی‌اش به دنبال مذاکره در حاشیه نشست امنیتی آسه‌آن در مانیل توافق کردند که برنامه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ یک تهدید بی‌سابقه و کاملا جدی است و متعهد شدند تا فشارهای دیپلماتیک علیه این کشور را افزایش دهند.

ماتیس گفت: هدف ما این است که اقدامات کره شمالی را در یک مسیر دیپلماتیک نگه داریم که نهایتا به یک قطعنامه منجر شود.

ماتیس یک دوره سفرهای آسیایی را آغاز کرده که در جریان آن روز جمعه برای مذاکرات دفاعی سالانه وارد سئول خواهد شد.

این امر در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کره‌جنوبی در ماه آتی میلادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.