معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با یادآوری اجرای طرح توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و تاب آوری اجتماعی تصریح کرد: انتظار می رود سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و توان‌افزایی خانواده‌ها و زنان ورود پیدا کرده و آن را جدی بگیرند.

 

به گزارش جماران؛ معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری بر لزوم توجه به مشاغل سبز برای حل معضل بیکاری در مازندران تاکید کرد.

معصومه ابتکار در نشست با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان استان مازندران اظهار کرد: کارآفرینی زنان سرپرست خانواری که نقطه ثقل معیشت خانواده به حساب می‌آیند نیاز به توجه ویژه دارند چرا که اگر به آن توجه نشود موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی  می شود.

وی  با اشاره به افزایش روند کسب اشتغال توسط بانوان افزود: هر چند مازندران در زمینه مسائل محیط زیست دارای چالش‌هایی بوده اما توجه به مشاغل سبز می‌تواند هم جنبه اقتصادی و هم جنبه بهداشتی داشته و برای کارآفرینی حوزه زنان و رفع معضل بیکاری استفاده شود.

ابتکار یادآورشد: مسئله پسماند به عنوان یکی از مشکلات روستاهای مازندران بوده و تشکل‌های کارآفرینی با همکاری نهادهای دولتی می‌توانند این مسئله را رفع کرده تا هم زمینه گردشگری فراهم و هم مسائل بهداشتی برطرف شود.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با اشاره به 5.1 میلیارد دلار اعتبار قانون برای اشتغال روستایی و لایحه اخیر دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای پسماند از جهت معافیت مالی گفت: زنان جامعه روستایی و شهری  می توانند با توجه به همین اعتبارات و معافیت مالی در زمینه پسماند و اشتغال سبز کارآفرین باشند.

ابتکار با یادآوری اجرای طرح توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و تاب آوری اجتماعی تصریح کرد: انتظار می رود سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و توان‌افزایی خانواده‌ها و زنان ورود پیدا کرده و آن را جدی بگیرند.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری شبکه‌سازی را یکی از فعالیت‌های قانونی سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: شبکه سازی در حوزه محیط زیست مورد توجه بوده و در حوزه‌های دیگر نیز می تواند راه حل مناسبی باشد.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه مشارکت‌های اجتماعی که دولت یازدهم به تصویب رساند، این فرصت فراهم شده که سمن‌ها به صورت قانونی شبکه‌سازی داشته باشند.

ابتکار دیده بانی پروژه هایی را که در حوزه زنان اتفاق می افتد را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: دیده‌بانی شامل نقد، ارزیابی و رصد بوده و از توان سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها می‌توان  برای پروژه های که در حوزه بانوان ایجاد می شود کمک گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.